اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیداری تدارکاتی:

کشتی‌گیران قزوینی با ترکمنستانی‌ها سرشاخ می‌شوند

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت کشتی استان قزوین از رویارویی کشتی‌گیران جوان فرنگی‌کار این استان در یک دیدار تدارکاتی با کشتی‌گیران ترکمنستان خبر داد.

کشتی‌گیران قزوینی با ترکمنستانی‌ها سرشاخ می‌شوند

عین‌الله صادقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: کشتی‌گیران جوان استان قزوین از امشب در سالن کشتی مجموعه ورزشی جهان پهلوان تختی قزوین به مصاف کشتی‌گیران ترکمنستانی می‌روند.

وی ادامه داد: تیم کشتی ترکمنستان با ترکیب سه ورزشکار در این مسابقات حضور پیدا کرده است که دو کشتی‌گیر این کشور در وزن 66 کیلوگرم و کشتی‌گیر دیگر در وزن 84 کیلوگرم به مصاف رقیبان خود می‌روند.

صادقی با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور که اسفندماه سال‌جاری در قزوین انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر درخواست خود را به فدراسیون کشتی ارسال کرده‌ایم که تا این لحظه هنوز بخشنامه‌ای بر این مبنا که این رقابت‌ها را در قزوین برگزار کنیم، به دست ما نرسیده است.

دبیر هیئت کشتی استان قزوین با بیان اینکه در تلاش هستند تا رقابت‌های کشتی بین‌المللی جام شهید بابایی را هم برگزار کنند، یادآور شد: اگر امکانات موجود فراهم شود این مسابقات را پنجم آذرماه برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به حضور تیم‌های خارجی افزود: گرچه حضور تیم‌های خارجی و کشتی‌گیران کشورهای صاحب‌نام، سطح برگزاری این رقابت‌ها را در حد بسیار زیادی بالا ببرد، اما باید شرایط مالی را هم در نظر گرفت و بتوان آنان را از نظر مالی پشتیبانی کرد.

صادقی با اشاره به وضعیت کشتی استان تأکید کرد: برای اینکه بتوانیم در آینده‌ای نزدیک در سطح کشور حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم باید زیرساخت‌های موجود خود را تقویت کنیم و این امر با یک برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده عملی خواهد بود.

دبیر هیئت کشتی استان با اشاره به اینکه در ماه‌های گذشته اقدامات خوبی را برای  رشد و پیشرفت این رشته ورزشی در سطح استان انجام داده‌ایم، خاطرنشان کرد: با برگزاری کلاس‌های داوری و مربیگری، از قهرمانان و پیشکسوتان کشتی کشورمان از جمله جواد رفوگر و علیرضا حیدری دعوت کردیم تا در یک دوره کلاس حضور داشته باشند.

وی در پایان عنوان کرد: در حال حاضر کشتی استان قزوین نیاز به مربیان خوب و کاربلدی دارد که بتوانند خون تازه‌ای در رگ‌های کشتی این استان به جریان بیندازند تا روند این رشته ورزشی روزهای بهتری را در آینده تجربه کند.

انتهای پیام/77004/ذ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول