اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سوم دی ماه

آزادراه همدان ـ ساوه بازگشایی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل راه و شهرسازی همدان گفت: با تکمیل 57 کیلومتر از آزاد راه همدان ـ ساوه، این مسیر از سمت همدان به ساوه در تاریخ سوم دی ماه از ساعات اول صبح بازگشایی خواهد شد.

آزادراه همدان ـ ساوه بازگشایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، غلامرضا سقندلی بعد از ظهر امروز در دیدار اعضای شورای حمل و نقل و مسکن استان همدان با نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت هفته حمل و نقل اظهار داشت: روزهای سخت راهداری را در فصل زمستان پیش رو داریم و امیدواریم بدون هیچ گونه مشکلی به نحو احسن خدمات راهداری را به مردم ارائه کنیم.

وی با اشاره به فرمان تاریخی امام راحل در سال 62 به رانندگان در خصوص تخلیه بار بنادر تأکید کرد: بعد از آن پیام تاریخی از سال 76 هر سال از 26 آذر تا اول دی ماه به عنوان هفته حمل و نقل برای قدردانی از زحمات فعالان این عرصه نامگذاری شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی همدان ادامه داد: در روزهای گذشته در عرصه حمل و نقل در استان اتفاقات خوبی رخ داده که از آن جمله برقراری پرواز از فرودگاه همدان بود و دیگری تکمیل قسمتی از آزاد راه همدان ساوه است.

وی در ادامه با اشاره به ساخت مسکن‌های مهر تصریح کرد: برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر نباید به دولت‌های نهم و دهم بسنده کرد و بلکه باید در دولت‌های آینده هم پیگیری شود.

سقندلی ادامه داد: در استان همدان 5 هزار و 400 کیلومتر انواع راه‌ها را داریم و در بخش حمل و نقل زمینی، هوایی و ریلی در استان اتفاقات خوبی افتاده و از استان‌های برخوردار در کشور به شمار می‌رویم.

وی افزود: استان همدان رتبه هشتم از نظر برخورداری از بزرگراه و رتبه نهم در ارتباط با آزادراه کشور را به خود اختصاص داده و با اضافه شدن 380 کیلومتر آزاد راه به راه‌های استان به رتبه چهارم کشوری ارتقا خواهیم یافت.

مدیر کل راه و شهرسازی همدان با اشاره به اینکه استان همدان دارای 3 هزار و 293 کیلومتر راه روستایی است، خاطرنشان کرد: بیش از 2 هزار و 500 کیلومتر از راه‌های روستایی زیر پوشش آسفالت رفته که این میزان 98 درصد جمعیت روستاییان را پوشش می‌دهد و تنها دو درصد از راه‌های روستایی که جمعیت آنها کمتر 25 خانوار است از پوشش آسفالت برخوردار نیستند که ظرف دو سال آینده آنها هم آسفالت خواهند شد.

*98 درصد هدف‌گذاری مسکن مهر محقق شد

وی در خصوص پروژه مسکن مهر در استان همدان گفت: هدف‌گذاری مسکن مهر در استان 36 هزار و 500 واحد بود که 97 درصد از برنامه تحقق یافته و تعداد 20 هزار و 370 واحد مسکونی در حال افتتاح است که به زودی با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید.

سقندلی با اشاره به طرح تفصیلی شهرهای استان یادآور شد: طرح تفصیلی 25 شهر استان به تصویب رسیده و دو شهر باقیمانده در دست بررسی است و با تکمیل این طرح، همدان از استان‌های پیشرو در آن زمینه خواهد بود.

وی در حاشیه این مراسم در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در خصوص کنارگذر غربی آزاد راه همدان - ساوه گفت: علت عقب افتادن پروژه کنارگذر غربی در عدم تخصیص بودجه از طرف خزانه است و 17 درصد اعتبار تخصیص یافته و پیمانکار نتوانسته مطالبات خود را دریافت کند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان ادامه داد: در خصوص زمین معارض به علت نبود اعتبار نتوانستیم این مشکل را حل کنیم و اعتبار راه شهرسازی 22 میلیارد تومان بوده که فقط 17 درصد را اختصاص دادند.

وی با اشاره به باند جنوبی آزادراه همدان ـ ساوه اظهار داشت: اگر به بدی آب و هوا برخورد نکنیم پرژه ادامه می‌یابد و آسفالت‌ریزی انجام می شود و در صورت بدی هوا تا دهه فجر به بهره‌برداری نمی رسد.

سقندلی افزود: علت تأخیر در بازگشایی باند شمالی آزادراه همدان ـ ساوه را در عدم تعیین عوارض اعلام کرد که این موضوع تا سوم دی ماه رفع شده و در این تاریخ مسیر باز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فرصت ثبت نام مسکن مهر به اتمام رسیده است، تصریح کرد: اگر هم‌اکنون اقدام به ثبت نام مسکن مهر کنیم حداقل دو سال برنامه‌ریزی‌ها به طول می‌انجامد و از همه مهمتر با توجه به اینکه عمر دولت دهم در حال اتمام است سیاست‌های دولت بعدی در این خصوص مشخص نیست و انجام حرکتی بیش از این صحیح نیست.

انتهای پیام/2499/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول