اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسائل بین‌الملل:

حضور شورشیان در نزدیکی دمشق به معنای پیروزی نیست

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه حضور شورشیان در دمشق به معنای پیروزی آنها نیست گفت: شورشیان نمی‌توانند در یک منطقه ثابت بمانند چرا که در این صورت توسط ارتش سوریه شناسایی شده و نابود می‌شوند.

حضور شورشیان در نزدیکی دمشق به معنای پیروزی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، احمدرضا توحیدی در نشست بررسی مسائل سوریه در نگاه بین‌الملل که در دانشگاه قم برگزار شد بیان کرد: در خصوص تحولات سوریه در 21 ماه اخیر و آنچه که از آن به عنوان شورش یا انقلاب داخلی یاد می‌شود نگاه‌های متعددی به وجود آمده است.

وی ادامه داد: با توجه به دیدگاه‌های کشورها و نوع حمایت‌ها، حرکت‌ها و مداخلات آنها تفاوت نگرشی را ایجاد کرده که به راحتی می‌توان آن را مشاهده کرد و در پس زمینه کارها حق تعیین سرنوشت و تعیین حکومت در اصول حقوق بشر، مربوط به مردم هر کشوری است.

عضو هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه قم بیان کرد: این در حالی است که در کشورهای مختلف با توجه به اینکه نظام مردم‌سالاری وجود ندارد این حق از مردم گرفته شده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: در سوریه آمارهای متفاوتی مبنی بر شناسایی شورشیان مطرح است و هر کس بحث‌هایی در این زمینه دارد از جمله اینکه برخی می‌گویند این افراد از کشورهای خارجی از جمله بحرین، یمن، مصر یا پاکستان هستند و برخی هم این افراد را از داخل سوریه می‌دانند.

توحیدی افزود: در عین حال برخورد کشورها هم با این موضوع متفاوت بوده و بستگی به استراتژی کلان آنها در جامعه بین‌المللی دارد.

وی اذعان کرد: یکی از مهمترین پیامدهایی که در سوریه اتفاق افتاده این است که معارضان توانستند در مدت 21 ماه تأثیرات بسیار بدی در سوریه بگذارند از جمله این تأثیرات می‌توان به تمام نابودی صنعت توریسم، مخدوش شدن درآمدهای سوریه، آواره شدن 200 هزار نفر در ترکیه و کشته شدن 40 هزار نفر اشاره کرد.

استاد علوم سیاسی دانشکده حقوق دانشگاه قم ابراز داشت: در چند هفته اخیر ما در سوریه فراز و فرودهای بیشتری نسبت به قبل مشاهده می‌کنیم به نحوی که معارضین تا نزدیکی پایتخت این کشور خود را رسانده‌اند البته این به معنای پیروزی آنها نیست، چون آنها در یک منطقه نمی‌توانند مستقر شوند.

وی اضافه کرد: ویژگی منحصر به فرد این معارضین این است که در یک منطقه حضور پیدا کرده، آن منطقه را ناامن می‌کنند و سریع هم منطقه را ترک می‌کنند.

توحیدی گفت: علت عدم استقرار آنها این است که اگر در جایی ثابت بمانند شناسایی شده و ارتش سوریه می‌تواند آنها را از میان بردارد.

انتهای پیام/2258/ی/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول