اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/یادداشت/

بازاحیای گفتمان اصولگرایی در ایلام فراموش نشود

خبرگزاری فارس: بازاحیای گفتمان اصولگرایی در استان ایلام نباید امری فراموش شده تلقی شود.

بازاحیای گفتمان اصولگرایی در ایلام فراموش نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، بازاحیای گفتمان اصولگرایی به عنوان کلیدواژه یکی از موضوعات و سخنان بهرام‌نیا معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با اصحاب رسانه مطرح شد.

با وجود رعایت ادب و احترام اصحاب رسانه به معاون جدید سیاسی امنیتی استاندار ایلام اما سه بار در بین سخنان معاون سیاسی استاندار سؤالات ظریفی از سوی اصحاب رسانه از جمله خبرگزاری فارس در خصوص این گفتمان مطرح شد.   

سخنان بهرام‌نیا در خصوص گفتمان اصولگرایی، اصحاب رسانه مقید به این گفتمان را به وجد آورد تا بدانند مسئول حوزه سیاسی امنیتی استان چه تعریفی در این حوزه دارد.

بهرام‌نیا معاون سیاسی امتینی استاندار ایلام در خصوص تعریف از گفتمان اصولگرایی مباحثی را مطرح کرد که جا دارد در این مجال به واکاوی این گفتمان و نحوه برخورد مدیران استان با این گفتمان پرداخته شود.

بدون تردید بسیاری از مدیران استان ایلام با تقید کامل به این گفتمان در حال فعالیت‌های ذاتی دستگاه‌های مورد تصدی خود هستند و هیچ‌کس در این خصوص اعتراضی ندارد.

اما بدون شک، تعداد انگشت‌شماری از مدیران دستگاه‌های دولتی در استان عملاً با پیوستن به ستادهای انتخاباتی جریان فتنه در سال‌های گذشته به ویژه سال 88 مسیر و خط و خطوط فکری و سیاسی خود را برای همگان آشکار ساختند.

نکته جالب ماجرا هم اینجاست که این افراد ابایی از مطرح شدن حضور آنان در کمیته‌های ستادهای جریان فتنه ندارند.

این افراد در حال حاضر در تعداد اندکی از دستگاه‌های دولتی استان ایلام به عنوان مدیر فعالیت داشته و در زمان انتخابات گذشته نیز با بستن مچ‌بندهای سبز رنگ و آویختن عکس‌های رنگارنگ نامزدهای جریان فتنه به ماشین خود در این راستا تلاش کرده‌اند.

این افراد نیز که اکنون بدون کوچکترین ابایی آن دوران را یکی از افتخارآمیزترین دوران‌های حیات سیاسی خود دانسته و امروز نیز لایق بودن خود بر دوستان اصولگرای حاضر در آن مجموعه برای تصدی دستگاه دولتی به رخ مردم و دیگر مسئولان ارشد می‌کشانند.    

مدیران ارشد سیاسی استان ایلام می‌توانند با رصد این شرایط در دستگاه‌های اداری استان مانع این نوع تحرکات باشند چگونه ممکن است با وجود نیروهای اصولگرای متعهد و متخصص این افراد مدیریت آن مجموعه را عهده‌دار باشند.

اداره مجموعه‌های دولتی باید بر عهده نیروهای خودی باشد تا سیاست‌های حاکمیت و دولت در آن دستگاه محقق شود.

مگر ممکن است فردی که اعتقاد عملی به این سیاست‌ها نداشته در راس دستگاهی قرار گیرد و سیاست‌ها را اجرا کند، وجود این افراد جز مانعی بر سر اجرای سیاست‌های حاکمیت ماحصلی ندارد.

امیدواریم در فرصت باقیمانده دولت دهم مدیران حوزه سیاسی استان ایلام به این موضوع مهم پرداخته و مدیران جریان فتنه را عزل و مدیران اصولگرا را جایگزین کنند.

بی‌توجهی به این موضوع مهم از سوی مدیران ارشد استان نتایج نامطلوبی داشته که در جمع همه به ویژه مدیران ارشد را در ناکامی در مسئولیت‌های محوله، متضرر خواهد کرد.

بدون شک تعامل و همکاری مدیران میانی استان با نماینده ارشد دولت در استان و معاونت‌های زیر مجموعه یکی از شاخصه‌های موفقیت در انجام وظایف است که باید در استان ایلام این شاخصه در ردیف نخست برنامه‌ها قرار گیرد.

کم‌توجهی یا به عبارت بهتر فقدان عنایت لازم به این حوزه نماینده ارشد پیشین دولت در استان ایلام را با چالش‌های فراوانی مواجه ساخت که در نهایت منجر به خروج وی از استان ایلام شد.

همراهی نکردن مدیران میانی با سیاست‌های کلان نماینده ارشد دولت در استان مانع بزرگی بر سر راه بود که در نهایت مردم استان متضرر این قصه شدند.

چگونه ممکن است مدیری که دل در گرو جریان فتنه داشته و دارد برای اعتلای استان، پیشرفت همه‌جانبه ایلام، خدمت به مردم و تعالی جریان اصولگرایی دلسوزی کند.

چگونه ممکن است که مدیری که به واسطه عملکرد غلط و اشتباهش در به انحراف کشاندن افکار عمومی مردم بارها از گفتمان اصولگرایی سیلی خورده دل در گرو این گفتمان بدهد.

کسی که خود و بستگان درجه یک وی با پرداخت کمک‌های مالی به ستادهای جریان فتنه تلاش بی‌وقفه‌ای داشته و هم‌اکنون نیز با آنان در ارتباط بوده و خط و خطوط فکری خود را از آنان دریافت می‌کند، می‌تواند با رعایت گفتمان اصولگرایی دل در گرو خدمت به مردم ببندد.

چگونه ممکن است مدیری که در بدو شروع فعالیتش با اعتراض رسمی جریان‌های اصولگرای استان ایلام مواجه شده، در راه اعتلای گفتمان اصولگرایی حرکت کند و کمک‌کننده مدیریت ارشد استان در راستای ارائه خدمات صادقانه به مردم برآید.

چگونه ممکن است مدیری که حتی یک جریان کوچک اصولگرایی در استان ایلام به او اعتماد نداشته و او را در مدار اصولگرایی نمی‌شناسد سکان یک دستگاه دولتی را عهده‌دار ‌باشد. 

سخنان مطرح شده بهرام‌نیا معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در خصوص شاخصه‌های مورد نظر مدیریت ارشد جدید استان و حوزه سیاسی امنیتی استان ایلام در گزینش مدیران استان این بارقه امید را ایجاد کرده که در نهایت و در ما‌های پایانی دولت دهم این گفتمان اصیل در استان ایلام به طور کامل اجرایی شود.

امیدواریم تیم جدید مدیریتی حاضر شده در استان ایلام در این راستا موفق عمل کرده چراکه موفقیت آنان موفقیت گفتمان اصولگرایی در خدمت بی‌منت به مردم است.

انتهای پیام/2246/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول