اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد

هزینه 310 میلیون ریالی دولت برای هر واحد مسکونی مناطق زلزله‌زده ارسباران

خبرگزاری فارس: معاون استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: دولت برای احداث هر واحد مسکونی روستایی در مناطق زلزله‌زده 310 میلیون ریال به صورت نقدی هزینه کرده؛ ضمن این که انشعابات واحدهای مسکونی نیز به صورت رایگان تأمین شده است.

هزینه 310 میلیون ریالی دولت برای هر واحد مسکونی مناطق زلزله‌زده ارسباران

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد اشرف‌نیا صبح امروز در جمع فرمانداران آذربایجان‌شرقی به اقدامات انجام یافته در مناطق زلزله‌زده استان اشاره و خاطرنشان کرد: فرمانداران و تعدادی از دستگاه‌های اجرایی در این حادثه به طور ویژه زحمت کشیدند و هر چه در توان داشتند، انجام دادند.

اشرف‌نیا با بیان این که نادیده گرفتن این خدمات بی‌انصافی است، افزود: بیش از پنج هزار کیلومتر مربع از وسعت استان به طور مستقیم از حادثه زلزله متأثر شد و اقداماتی که در طول سه ماه در این وسعت انجام شد واقعا کار بزرگی بوده است.

وی با بیان این که قضاوت‌ها باید بر اساس جمع‌بندی باشد، اظهار داشت: 1.5 میلیون تن مصالح به این منطقه ارسال شده و اکنون ده هزار واحد مسکونی آماده سکونت شده است.

اشرف‌نیا افزود: برای هر واحد مسکونی 310 میلیون ریال به صورت نقدی هزینه شده؛ ضمن این که انشعابات واحدهای مسکونی نیز به صورت رایگان تأمین شده است.

معاون عمرانی استاندار با انتقاد از کسانی که خدمات دولت را نمی‌بینند، از مسئولان خواست از مناطق زلزله‌زده با دید کارشناسی بازدید کرده و سپس درباره عملکرد دولت قضاوت کنند.

وی با اشاره با تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر این که حادثه زلزله باید سکوی پرش عمران و آبادانی منطقه شود، افزود: دولت در مسیر تأکیدات رهبری حرکت می‌کند و از تمام جهات در فکر حل مشکلات مردم این مناطق است.

اشرف‌نیا تصریح کرد: توجه ویژه به مسایل زلزله موجب بی‌توجهی به سایر پروژه‌های عمرانی و وقفه در اجرای آنها نشده است.

وی با بیان این که 250 کیلومتر راه روستایی اکنون آماده بهره‌برداری در استان است، افزود: در سال آینده 18 هزار واحد مسکن روستایی در برنامه مقاوم‌سازی قرار گرفته و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همکاری سایر دستگاه‌ها این طرح را اجرا خواهند کرد.

معاون عمرانی استاندار همچنین با اشاره به بارش‌های اخیر در محورهای مواصلاتی استان گفت: راهداری و پلیس‌راه جاده‌های استان را برای رفت و آمد امن مردم آماده کرده‌اند و به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند تا هیچ‌گونه خسارتی برای مردم پیش نیاید.

انتهای پیام/60002/خ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول