اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی سپاه:

توجه ویژه‌ای به حوزه فرهنگی مناطق مرزی معطوف است

خبرگزای فارس:‌ معاون فرهنگی سپاه پاسداران گفت: توجه ویژه‌ای به حوزه فرهنگی مناطق مرزی معطوف است.

توجه ویژه‌ای به حوزه فرهنگی مناطق مرزی معطوف است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس حمیدرضا مقدم‌فر شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف سفر خود به هرمزگان اظهار داشت: یکی از مأموریت‌های اصلی سپاه در حوزه فرهنگی، عمق‌بخشی به فرهنگ و قدرت نرم نظام است و براین اساس در تمام نقاط کشور در راستای تعمیق‌بخشی آرمان‌های انقلاب در کشور حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه هرمزگان و جزایر آن نیز همانند سایر نقاط کشور زیرپوشش برنامه‌های فرهنگی سپاه قرار می گیرند،‌ ادامه داد: در عین حال به دلیل محرومیت‌های موجود در این منطقه، سپاه احساس مسئولیت بیشتری در حوزه فرهنگی آن می‌کند.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه سفرش به هرمزگان در راستای بررسی نزدیک حوزه فرهنگی هرمزگان و جزایر تابعه است، خاطرنشان کرد: برنامه‌ها و عملکردها باید در راستای اقتضاعات فرهنگی ـ اجتماعی هر استان مورد توجه قرار گیرد.

مقدم‌فر با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های فرهنگی سپاه مطالعه و آسیب‌شناسی ورود و نفوذ شبه عرفان‌ها و جریان‌های فکری و انحرافی به حوزه جغرافیایی کشور است، افزود: میزان و سطح تأثیرپذیری شبه عرفان‌ها در تمام نقاط کشور سنجیده و برآورد شده است.

مدیرعامل سابق خبرگزاری فارس با بیان اینکه یک سری مشکلات در حوزه فرهنگی تمامی مرزهای کشور وجود دارد، اضافه کرد: به طور معمول نقاط مرزی در حوزه فرهنگی بیشتر مورد توجه است.

این مسئول ابراز داشت: طی سه دهه گذشته دشمن به مناطقی مانند هرمزگان و سیستان و بلوجستان به دلیل تنوع قومیتی و وجود مذاهب شیعه و سنی توجه بیشتری داشته است.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: توجه به وحدت، انسجام و تقویت این دو اصل مهم با هدف همگرایی در بین مذاهب در اینگونه استان‌ها می‌تواند بهترین نسخه برای مقابله با نقشه‌های دشمنان باشد.

مقدم‌فر به دعوت نیروی دریایی سپاه در راستای بازدید از ظرفیت‌ها و امکانات فرهنگی جزایر هرمزگان به این استان سفر کرده است.

انتهای پیام/88001/ذ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول