اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های همدان خبر داد

عقد قرارداد نصب 10 دوربین نظارت تصویری در محورهای مختلف همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های همدان گفت: عقد قرار داد نصب 10 دوربین نظارت تصویری در محورهای مختلف همدان تا پایان امسال انجام شد که با اتمام دکل‌سازی، نصب دوربین‌ها آغاز می‌شود.

عقد قرارداد نصب 10 دوربین نظارت تصویری در محورهای مختلف همدان

گودرز محمودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان به چندوجهی بودن مباحث ایمنی در حمل و نقل و ضرورت افزایش  ایمنی به منظور کاهش تصادفات تأکید کرد و اظهار کرد: کنترل سرعت، ایمن‌سازی مدارس حاشیه جاده‌ها، آموزش رانندگان، نوسازی ناوگان و از همه مهم‌تر آموزش فرهنگ ترافیکی و نهادینه کردن آن در بین اقشار جامعه از موارد ارتقاء سطح ایمنی است.

وی با بیان اینکه ترافیک هشت استان از همدان می‌گذرد، گفت: یکی از علل شایع تصادفات جاده‌ای سرعت بالا است که منجر به عدم قدرت کنترل خودرو، توسط راننده می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های همدان با بیان اینکه با نظارت بر کنترل سرعت در جاده‌ها امری مهم در کاهش این گونه تصادفات است، افزود: با  توجه به افزایش خودرو و ترددهای جاده‌ای، کنترل فیزیکی توسط نیروی پلیس هر چند ضروری، اما پاسخگو نیست و بهره‌گیری از تکنولوژی IT و ITC  کمک بزرگی بر نظارت جاده‌ها خواهد بود.

وی افزود: نصب دوربین‌های ثبت سرعت با نیت کنترل و ارتقاء ایمنی صورت می‌گیرد و این اقدام با نصب دو دوربین کنترل سرعت در محورهای ورودی همدان آغاز شده و در آینده نزدیک همه محورها به این فن‌آوری مجهز می‌شود.

گودرزی با اشاره به عقد قرار داد نصب 10 دوربین نظارت تصویری در محورهای مختلف تا پایان امسال اظهار داشت: با اتمام دکل‌سازی، نصب دوربین‌ها آغاز می‌شود و با اتمام نصب دوربین‌های جدید و یک دوربین از سوی اداره راه و شهرسازی در مجموع 13 دوربین سرعت خورو‌های متخلف را ثبت و تخلف با عکس خودرو و ساعت دقیق اجرای تخلف برای اقدامات بعدی در اختیار پلیس راهنمایی و رانندگی قرار خواهد گرفت .

وی بیان داشت: در دیگر بحث ایمنی، شناخت اقشار آسیب‌پذیر مانند دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها و جاده‌ها با همراهی آموزش و پرورش و پلیس راه انجام شده و علاوه بر مدارسی که در سال‌های قبل ایمن‌سازی شده‌اند امسال نیز 18 مدرسه شناسایی و به دو شیوه ایمن‌سازی شده‌اند.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های همدان در ادامه افزود: ایمن‌سازی فیزیکی ورودی مدارس با خط‌کشی، نصب چراغ چشمک زن، احداث پل عابر پیاده و ... و آموزش مباحث ایمنی به دانش‌آموزان به صورت نرم‌افزاری توسط معلمان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از عوامل ایجاد تصادفات خودروهای فرسوده هستند،گفت: در حوزه ناوگان اتوبوسی شرایط خوبی داریم و در زمینه ناوگان مینی‌بوس و کامیون نیز طرح ثبت نام و معرفی برای دریافت تسهیلات و تعویض ناوگان فرسوده در دست اقدام است.

محمودی بر آموزش و الزامی بودن حضور رانندگان حرفه‌ای در کلاس‌های آموزشی، با موضوعات اخلاق حرفه‌ای، مهار بار، قاچاق سوخت، آموزش مهمانداران اتوبوس‌ها و ...که با نظارت این اداره کل برگزار می‌شود نیز تأکید کرد.

وی در پایان تعامل و همکاری مردم با مسئولان در اجرای قوانین و مقررات را از عوامل اصلی ارتقاء ایمنی برشمرد و گفت: مردم علاوه بر استفاده از ناوگان عمومی، مجموعه حمل و نقل استان را با پیشنهادات و نظرات سازنده یاری دهند.

انتهای پیام/89003/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول