اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیکر یک شهید ‌پس از 24 سال به ایران بازگشت

خبرگزاری فارس: پیکر سردار شهید داریوش باقری کاهکش از فرماندهان سرشناس و فعال دوران هشت سال دفاع مقدس صبح امروز در آبادان تشییع شد.

پیکر یک شهید ‌پس از 24 سال به ایران بازگشت

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، پیکر مطهر شهید داریوش باقری کاهکش رزمنده دوران هشت سال دفاع مقدس امروز پس از بیست و چهار سال وارد خاک ایران شد.

شهیـد داریوش باقری کاهکش از رزمندگان پرتلاش لشکر هفتم گردان قائم نیروی زمینی سپاه پاسداران بود در تاریخ چهارم تیرسال 67 مفقود و پس از اعلام شهادت در سال 82 سرانجام امروز در زادگاهش تشییع شد.

شهید باقری متولد دوازدهم خرداد ماه سال 1340 آبادان و از فرماندهان لشکر هفت ولی عصر سپاه به شمار می‌رود.

وی که در تاریخ چهارم اردیبهشت سال 67 در جزیره مجنون مفقودالاثر شده در سال 82 شهادت وی به طور رسمی اعلام می‌شود.

آذرماه امسال در تفحص‌های صورت گرفته پیکر این شهید ارزشمند در جزیره مجنون پیدا و پس از 24 سال به زادگاهش آبادان باز می‌گردد.

شهید داریوش باقری کاهکش از فرماندهان سرشناس و فعال دوران هشت سال دفاع مقدس است که در عملیات‌های زیادی شرکت کرده است.

امروز پیکر سردار شهید داریوش باقری کاهکش در میان همرزمان وی تشییع و از آنجائی که خانواده وی در اهواز ساکن هستند بنابراین پیکر وی به اهواز اعزام و در آنجا به خاک سپرده می‌شود.

بنا به گفته رئیس ستاد قرارگاه کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح، جستجوگران این قرارگاه پیکر پاک این شهدای والامقام را به تازگی و در ششمین مرحله تفحص برون مرزی در منطقه فاو و جزایر مجنون شناسایی کرده‌اند.

وی افزود: چهار تن از این شهدای گرانقدر گمنام هستند و هویت یک شهید شناسایی شده که به نام داریوش باقری کاهکش و از همرزمان سردار سرلشکر شهید علی هاشمی است.

پیکر سردار شهید داریوش باقری کاهکش با حضور مردم آبادان و همرزمان آن شهید از مقابل بنیاد شهید انقلاب اسلامی آبادان تا مسجد امیرالمومنین تشییع شد.

انتهای پیام/ 72001/‌ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول