اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد:

300 پروژه ملی و استانی در حوزه راه و مسکن یزد در دست اجرا است

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد گفت: در حال حاضر بیش از 204 پروژه استانی و 96 پروژه ملی در حوزه راه و مسکن در استان یزد در دست احداث است.

300 پروژه ملی و استانی در حوزه راه و مسکن یزد در دست اجرا است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدعلی رضایی ظهر امروز در نشست مشترک مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان یزد با خبرنگاران به مناسبت هفته راهداری اظهار داشت: این طرح‌ها با اعتبار 75 میلیارد تومان در دست اجرا است که عمده اعتبار در نظر گرفته شده صرف توسعه و نگهداری راه‌ها می‌شود.

وی با اشاره به برخی از پروژه‌های مهم که دولت با توجه به پایان دوره دولت دهم مصمم است آنها را تا پایان امسال به بهره‌برداری برساند، افزود: پروژه راور ـ دیهوک با 265 کیلومتر طول از جمله این طرح‌ها است که در قالب طرح مهر ماندگار 210 کیلومتر آن به اداره راه و شهرسازی استان یزد تفویض شد.

رضایی خاطرنشان کرد: این طرح 150 میلیارد تومان اعتبار دارد و چهار پیمانکار مشغول اجرای عملیات احداث آن هستند.

وی، پروژه بیمارستان طبس را نیز از جمله این پروژه‌ها دانست و یادآور شد: بیمارستان طبس هم‌اکنون از پیشرفت 90 درصدی برخوردار است و تلاش می‌شود تا پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

رضایی، روکش 30 کیلومتر جاده روستایی، جاده یزد ـ سورمق، اردکان ـ چوپانان، روکش آسفالت یزد ـ طبس و ... را نیز از جمله طرح‌هایی برشمرد که به تازگی در قالب طرح مهر ماندگار قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی در استان یزد اظهار داشت: یزد برخلاف تصور عامه مردم دارای 10 گردنه خطرناک است که در پاییز امسال حداقل چهار بار برف‌روبی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد، محورهای مستعد برف در استان یزد را 3هزار و 200 کیلومتر اعلام کرد و افزود: این محورها اغلب در فصول پاییز و زمستان دچار یخبندان می‌شوند.

وی یادآور شد: به منظور جلوگیری از حوادث در یخبندان، 25 اکیپ راهداری با 2هزار و 400 ماشین به امر بازگشایی جاده در ایام زمستان مشغول هستند.

رضایی با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌ها در استان تحول‌آفرین خواهد بود، افزود: یزد طی 9 ماه گذشته، بالاترین رکورد کاهش تصادفات جاده‌ای را داشته است و مجموع تصادفات در هشت ماه گذشته 26.5 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

وی اظهار امیدواری کرد: با توسعه راه‌ها بتوانیم در سال آینده شاهد کاهش بیش از پیش تصادفات در محورهای استان یزد باشیم.

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان یزد در این نشست همچنین به ارائه آماری از مسکن مهر در استان یزد پرداخت و اظهار داشت: هم‌اکنون 8هزار و 700 واحد آماده بهره‌برداری است و برای 2هزار و 500 واحد تعاونی مسکن مهر نیز قرارداد سه‌جانبه منعقد شده است.

به گزارش فارس، این نشست به همت روابط عمومی استانداری یزد به مناسبت هفته راهداری برگزار شد.

روابط عمومی استانداری یزد، پیش از این نیز اقدام به برگزاری نشست‌های مشترک مدیران کل ادارات همچنین نشست‌های مشترک معاونان استاندار با مدیران حوزه فعالیت آنها با خبرنگاران پرداخته بود.

سفرهای شهرستانی خبرنگاران و بازدید از پروژه‌های در دست احداث نیز از دیگر اقدامات روابط عمومی استانداری یزد به منظور تعامل هرچه بیشتر خبرنگاران با مسئولان شهرستانی است که سال گذشته به اجرا درآمد.

انتهای پیام/2464/ح/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول