اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سیریک:

تالاب آذینی ظرفیت جهانی شدن را دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار سیریک گفت: تالاب بین المللی خور آذینی یکی از چهار تالاب بین المللی هرمزگان است و ظرفیت جهانی شدن را دارد.

تالاب آذینی ظرفیت جهانی شدن را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سیریک، محمد اسفندیاری عصر امروز در بازدید از نهالستان‌های حرا در روستای کناری شهرستان سیریک اظهار داشت: تالاب بین المللی خور آذینی یکی از چهار تالاب بین المللی هرمزگان و یکی از زیبا و بکرترین تالاب‌های دنیاست که از آن علاوه بر زیستگاه پرندگان، جانوران، آبزیان و توریسم به عنوان پناهگاهی امن برای در امان ماندن شناورهای صیادان در هنگام مواج بودن دریا استفاده می‌شود.

وی افزود: جنگل‌های حرا و چندل سیریک به لحاظ موقعیت اقلیمی از جایگاه بسیار خوبی در جذب گردشگر و سرمایه‌گذار برخوردار است که می‌توان با  همت و توجه بیشتر در ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، این مکان را در به عنوان جایگاهی تفریحی و توریستی جهانی تبدیل کرد.

فرماندار سیریک بیان داشت: جنگل‌های دریایی دارای دو گونه مهم و ارزشمند حرا و چندل هستند که درخت حرا توسط دانشمند ایرانی ابو علی سینا کشف و به افتخار این دانشمند بزرگ به نام حرا نامگذاری شده است.

این مسئول اضافه کرد: جنگل‌های مانگروی در کشور 23 هزار هکتار است که از این میزان 20 هزار هکتار آن در استان هرمزگان و از 20 هزار هکتار جنگل‌های مانگرو استان حدود یک هزار و 900 هکتار آن در شهرستان سیریک رویش دارد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیریک نیز گفت: 200 هزار اصله نهار حرا و 150 هزار بذر چندل در نهالستان صدف آذین شهرستان سیریک برای کشت در سطح 350 هکتار از خورهای آذینی، گز و سیریک تولید و آماده کشت است.

محمد شعبانی تصریح کرد: این نهال‌ها با هدف توسعه جنگل‌های مانگرو، ایجاد پوشش گیاهی، احیای گونه‌های مانگرو، جلوگیری از فرسایش ساحلی، ایجاد زیستگاه آبزیان و پرندگان مهاجر دریائی و تامین علوفه دامی در خورهای شهرستان سیریک کشت می‌شود.

وی یادآور شد: برای تولید و انتقال کشت نهال حرا به داخل خورها مدت هشت ماه و بذر چندل دو ماه زمان نیاز است.

انتهای پیام/88004/ح/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول