اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی قم:

اجرای طرح یکسان‌سازی پوشش فروشندگان در قم

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی قم گفت: طرح یکسان‌سازی پوشش فروشندگان در راستای تامین خواسته‌های مراجع تقلید و مسئولان در قم اجرایی می‌شود.

اجرای طرح یکسان‌سازی پوشش فروشندگان در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، غلامرضا تفتی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه موفقیت طرح‌های ملی و استانی در گرو حمایت رسانه‌های خبری است ابراز کرد: مطبوعات و رسانه‌های خبری با ورود به طرح‌های مختلف نتیجه‌بخش بودن کار را افزایش داده و علاوه بر این حق اطلاع داشتن عموم مردم را نیز ادا می‌کنند.

وی افزود: اصناف دارای گستردگی فراوانی هستند به طوری که بیش از 30 هزار واحد صنفی دارای پروانه در قم مشغول به فعالیت بوده و جمعیت قابل توجهی را شامل می‌شوند.

رئیس مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی قم با اشاره به حضور فعال رسانه‌ها در راستای اجرای منویات رهبری و مراجع تقلید خاطرنشان کرد: بیشترین همکاری در مسیر اجرای هدفمندی یارانه‌ها توسط اصناف صورت گرفته و مسئولان هم بر این امر تاکید دارند.

وی با تاکید بر حراست از حقوق عموم مردم و اصناف مختلف گفت: قم شهر کریمه اهل بیت(ع) بوده و ارزش‌های اسلامی و دینی از اهمیت بیشتری برخوردار هستند بنابراین انتظارات افزون‌تری نیز از مردم قم وجود دارد.

تفتی در ادامه با اشاره به طرح سامان‌دهی پوشش آقایان و بانوان فروشنده در قم بیان داشت: استفاده از صندوق مکانیزه فروش و طرح شبنم در کنار دستورالعمل‌های تشدیدی برای سامان‌دهی واحدهای بدون پروانه و نیز مباحث آموزشی از جمله اقداماتی است که به زودی به مرحله اجرا در خواهند آمد.

رئیس مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی قم با بیان اینکه علما و مراجع، استانداری، فرماندهی نیروی انتظامی و سایر مدیران قم تاکید فراوانی بر سامان‌دهی نحوه چینش ویترین لباس‌فروشی‌ها و پوشش فروشندگان دارند گفت: در این زمینه بخشی از تصمیمات اجرایی شده و امیدواریم در ادامه نیز شاهد اهداف تعیین شده باشیم.

وی ابراز کرد: زائران و مسافران فراوانی در طول سال به قم می‌آیند و لازم است احساس متفاوتی از قم نسبت به سایر شهرها داشته باشند بنابراین با توجه به تأثیر واحدهای صنفی در تصویرسازی از یک مکان جغرافیایی، طرح سامان‌دهی پوشش فروشندگان در دستور کار مجمع امور صنفی قرار گرفته است.

تفتی از برگزاری نشست‌های متعدد با اعضای صنف به ویژه لباس‌فروشان قم خبر داد و افزود: تاکنون بیش از 2 هزار اطلاعیه در میان واحدهای صنفی توزیع شده و موارد لازم به آن‌ها تذکر داده شده است.

رئیس مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی قم ادامه داد: طی هفته‌های اخیر بر اساس اولویت‌های تعیین شده، خیابان‌های موجود در هسته مرکزی شهر و نیز خیابان‌هایی که بورس پوشاک قم هستند زیر پوشش طرح تذکر شفاهی و کتبی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه دو نوع پوشش برای بانوان فروشنده قمی تعیین شده است گفت: این لباس‌ها شامل مانتو، شلوار، سربند و مقنعه هستند اما نکته اساسی تهیه یک سایز بزرگ‌تر برای هر فروشنده است.

تفتی خاطرنشان کرد: لباس‌های چسبان و بدن‌نما زیبنده شهر قم نیست و با توجه به اینکه چادر حجاب برتر است در پایان اجرای طرح، نگاه ویژه‌ای برای انتخاب بهترین‌ها به واحدهایی صورت می‌گیرد که از این حجاب برتر استفاده کرده باشند.

رئیس مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی قم با بیان اینکه 90 درصد واحدها از طرح سامان‌دهی پوشش فروشندگان استقبال کرده‌اند افزود: در صورت عدم توجه افراد به این مسئله از ابزارهای قانونی نیز استفاده خواهد شد.

وی اضافه کرد: به منظور یکسان بودن قیمت لباس‌های فروشندگان، با یکی از تولیدکنندگان قمی وارد مذاکره شده‌ایم تا جنس و رنگ لباس‌ها یکسان باشد.

تفتی تصریح کرد: طرح سامان‌دهی پوشش فروشندگان از دو هفته پیش آغاز شده و امیدواریم تا پایان ماه صفر به اتمام برسد ضمن اینکه تایید هویت فروشندگان نیز با همکاری اداره اماکن نیروی انتظامی قم در کنار این طرح صورت می‌گیرد.

رئیس مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی قم از تشکیل شورای امر به معروف در اتحادیه‌های صنفی قم خبر داد و افزود: بازرسی از مناطق مختلف و ارزیابی واحدهای صنفی در دستور کار این شوراها قرار دارد.

انتهای پیام/78004/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول