اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان:

الگوی مصرف آب در سیستان و بلوچستان نیاز به تغییر دارد

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری سیستان و بلوچستان تغییر الگوی مصرف آب در خانواده‌ها و همچنین بخش‌های خدماتی در استان را ضروری خواند.

الگوی مصرف آب در سیستان و بلوچستان نیاز به تغییر دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، ابوالفضل صدراییه با بیان اینکه میزان سرانه مصرف آب در شهر زاهدان بیش از سایر شهر های کشور است گفت: میزان مصرف آب به ازای هر خانواده زاهدانی 22 متر مکعب تعریف شده در حالی که در تهران بزرگ این رقم از 18 متر مکعب تجاوز نمی‌کند.

وی افزود: سرانه تولید آب به ازای هر خانوار در کشورهای اروپایی بین 100 - 85 لیتر است اما الگوی مصرف به دلایل متعدد در کشور ایران و به خصوص استان سیستان و بلوچستان با توجه به اقلیم گرم و خشک و همچنین کمبود منابع آبی به میزان بیش از 175 لیتر است.

وی سیاست وزارت نیرو را در راستای بهینه سازی مصرف و مدیریت مصرف برای همه مولفه‌های مصرف عنوان کرد و ادامه داد: زندگی سنتی، وجود منازل با زیربناهای زیاد، شست و شوی حیاط اماکن مسکونی و خودروها با آب شرب شهری و همچنین تعدد باغچه‌های شخصی در منازل بخشی از دلایل افزایش مصرف آب در خانوارهای استان است. 

رئیس هیئت مدیره شرکت آبفای استان افزود: در این راستا سرمایه‌گذاری و بکارگیری از کاهنده‌های مصرف، تغییر در روش آبیاری و کاشت گیاهان و همچنین انتخاب گونه‌های مقاوم برای مدیریت مصرف بهینه الزامی است.

وی با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در طول چند سال گذشته در ارتباط با نحوه مصرف، ابراز داشت: مقام معظم رهبری حکیمانه سالی را تحت این نام و در مورد مصرف اختصاص دادند و می‌‌توان گفت توجه به مدیریت مصرف و حتی تأمین آب مربوط به یک ارگان خاص نیست و یک وظیفه همگانی است.

وی نقش زنان خانه‌دار را در مدیریت مصرف آب حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: بخش عمده مدیریت و صرفه‌جویی مصرف آب بر عهده خانم‌ها در خانواده می‌باشد.

انتهای پیام/75005/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول