اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط شرکت آبفای خراسان شمالی صورت گرفت

واگذاری خدمات آبفای شهرهای ایور و درق به بخش خصوصی

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی گفت: انجام خدمات آب و فاضلاب دو شهر ایور و درق به صورت صفر تا 100 به بخش خصوصی واگذار شد.

واگذاری خدمات آبفای شهرهای ایور و درق به بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی، رضا عطایی اظهار کرد: پیرو سیاست‌های کلان کشور و همچنین پیگیری‌های شرکت آب و فاضلاب کشور مبنی بر برون‌سپاری خدمات به بخش خصوصی شهرهای ایور و درق در این استان به بخش خصوصی واگذار شد.

وی هدف از این اقدام را ارائه خدمات مطلوب‌تر، رضایتمندی مشترکان و کاهش هزینه‌ها دانست و افزود: سیاست شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی بر این است که راهبری و بهره‌برداری از تمامی شهرهای کوچکی که از آب و فاضلاب روستایی تحویل گرفته را به بخش خصوصی واگذار کند که در این راستا در سال 89 شهر تیتکانلو به صورت پایلوت به بخش خصوصی واگذار شد.

عطایی اظهار کرد: بعد از گذشت حدود دو سال از واگذاری خدمات آبفای شهر تیتکانلو به بخش خصوصی، با توجه به‌ بررسی‌های به عمل آمده، طرح موفق ارزیابی شد و این طرح به شهرهای دیگر نیز تعمیم داده شد.

وی در مورد نحوه واگذاری این دو شهر به بخش خصوصی گفت: پس از  اعلام فراخوان از طریق روزنامه‌ها و ارزیابی پیمانکاران شرکت کرده در مناقصه سعی شد پیمانکاران بومی در اولویت قرار گیرند، چون شهرهای واگذار شده کوچک بوده و دارای آداب و رسوم خاصی هستند؛ پیمانکاران بومی به دلیل آشنایی با مردم و آداب و رسوم آن‌ها شرایط کاری بهتری را نسبت به دیگران خواهند داشت.

سرپرست معاونت بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی تصریح کرد: واگذاری این دو شهر به بخش خصوصی به صورت صفر تا 100 کار است، یعنی تمامی عملیات اجرایی از تأمین و استحصال آب، خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع و همچنین تمام خدمات مشترکان از قبیل فروش انشعاب، نصب انشعاب، قرائت و توزیع قبوض و ... به صورت صد‌درصدی به پیمانکار واگذار شده و پیمانکار وظیفه مدیریت راهبری خدمات آب را در دو شهر ایور و درق بر عهده دارد و شرکت آب و فاضلاب فقط کار نظارت را انجام می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به گذشت دو هفته‌ای از واگذاری دو شهر ایور و درق به بخش خصوصی گفت: در هر دو شهر پیمانکار اقدام به افتتاح محل اداره برای این شهرها کرده و به طور شبانه‌روزی آماده پاسخ‌گویی به مراجعان است؛ این در حالی بود که قبل از واگذاری اگر کسی تقاضای انشعاب آب و یا خدمات دیگری در مورد آب شرب را ‌داشت ‌باید به شهر گرمه مراجعه می‌کرد که این خود عامل هدر رفتن وقت و هزینه بسیاری برای مردم این دو شهر بود.

انتهای پیام/63001/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول