اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان خبر داد

ایمن‌سازی 68 مدرسه حاشیه راه‌های گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از ایمن‌سازی 68 مدرسه حاشیه راه‌های استان در سال تحصیلی جاری خبر داد.

ایمن‌سازی 68 مدرسه حاشیه راه‌های گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سبحان‌‌الله علیپور در مراسم نواختن زنگ ایمنی در مدرسه فلسطین مجتمع آموزشی دکتر معین کوچصفهان، اظهار کرد: یکی از مهم‌‌ترین اهداف اجرای طرح ایمن‌سازی حاشیه‌مداری راه‌ها، آموزش مباحث مربوط به ایمنی تردد دانش‌آموزانی که مدارس آنها در حاشیه راه‌ها قرار دارد، است.

وی با بیان اینکه این طرح از سال 78 در گیلان برگزار می‌شود، افزود: لزوم آموزش کودکان به عنوان قشر آسیب‌پذیر سبب شد تا طرحی با هدف فرهنگ‌سازی و آموزش ایمنی تردد اجرایی شود.

این مسئول، گیلان را نخستین استان برگزار کننده این طرح عنوان کرد و گفت: این طرح در سال 78 برای نخستین بار در پنج مدرسه این استان اجرایی شد و دانش‌آموزان مدارس ابتدایی و راهنمایی در این طرح حضور دارند.

وی با بیان اینکه طبق آمار آموزش و پرورش 540 باب مدرسه گیلان در حاشیه راه‌ها قرار دارد، تصریح کرد: تا کنون در 308 مدرسه گیلان طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها اجرایی شده است.

علیپور با اشاره به اینکه نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی، خط کشی عابر پیاده، نقاشی و خط نوشته مدارس در راستای ایمن سازی فیزیکی مدارس حاشیه راه‌ها اجرا می‌شوند، اذعان کرد: توزیع اقلام کمک آموزشی و کیف، تجهیزات ایمنی نظیر جلیقه و... در بین دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌های استان از دیگر برنامه‌های این نهاد اجرایی برای کاهش حوادث جاده‌ای در مدارس حاشیه راه‌ها است که به مرور اجرا می‌شوند.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری 68 واحد آموزشی گیلان در طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها قرار گرفته‌اند و این طرح 4 هزار دانش‌آموز را زیرپوشش دارد.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با اشاره به اینکه طرح مذکور در دو بخش فیزیکی و آموزشی در مدارس حاشیه راه‌های استان اجرا می‌شود، افزود: در مرحله نخست و در بخش فیزیکی، مدارسی که در حاشیه راه‌ها قرار دارند و دانش‌آموزان ناگزیر به عبور از عرض جاده و یا کنار جاده‌های پر تردد هستند شناسایی شده و فضای اطراف مدارس با انواع تابلو‌ها و تجهیزات هشداردهنده تجهیز می‌شوند.

وی، اجرای مراسم، توزیع اقلام آموزشی محتوی پیام‌های آموزشی‌ترافیکی نظیر کتاب و پیک ترافیک، جزوه، جلیقه شبرنگ، کیف مدرسه، بازی‌های ترافیکی و دیگر وسایل تحریری مزین به شعائر ترافیکی، حضور کار‌شناسان و مربیان و آموزش نحوه صحیح تردد از راه‌ها را از جمله برنامه‌هایی دانست که در بخش آموزشی طرح مذکور به آن پرداخته می‌شود.

علیپور با بیان اینکه امسال طرح ایمن‌سازی مدارس با برنامه‌ریزی و مدیریت کارگروه ایمنی و ترافیک اداره‌ کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان در 68 مدرسه حاشیه راه استان اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: این طرح با هدف ارتقای سطح دانش ترافیکی دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌های استان هرساله از طرف این اداره کل اجرا می‌شود.

به گفته وی، با اجرای این طرح ایمنی مدارس حاشیه محورهای منطقه افزایش و تصادفات جاده‌ای کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/84001/و/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول