اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

270 هزار کلنی زنبور‌ عسل در اردبیل موجود است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بر اساس آخرین سرشماری بیش از 270 هزار کلنی زنبور‌ عسل در استان اردبیل وجود دارد که اقدام به تولید عسل طبیعی می‌کنند.

270 هزار کلنی زنبور‌ عسل در اردبیل موجود است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبد‌ایمانی صبح امروز در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی اظهار داشت:‌ بیش از 100 هزار هکتار باغات میوه، کلزا، یونجه و اسپرس در استان اردبیل موجود است که با بهره‌برداری از آنها زمینه برای توسعه کندوهای عسل و کلنی‌ها با هدف بهره‌برداری بهتر فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر هکتار زمین و اراضی سرسبز و مستعد پرورش زنبور‌عسل پنج کندو قابل جانمایی و بهره‌برداری است، خاطرنشان کرد: ما با بهره‌گیری از این ظرفیت می‌توانیم تولیدمان را تا سه برابر افزایش دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به کنترل‌ها و نظارت‌های متعدد در ممانعت از انحرافات احتمالی در پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی اشاره کرد و یادآور شد: اگر انحرافی در این زمینه صورت گیرد قطعاً با همراهی دستگاه‌های نظارتی و کنترلی با دریافت‌کنندگان تسهیلات برخورد صورت می‌گیرد.

عبد‌ایمانی گفت: اگر دریافت‌کنندگان با سود کمتر از هفت درصد بخش کشاورزی تسهیلات دریافتی را در مسیر دیگر به کار بگیرند جریمه شده و با همت بانک‌ها قرار است تسهیلات آنها تسهیلات معمولی تلقی شده و مابه‌التفاوت یارانه تخصیص یافته نیز دریافت شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود ابراز داشت:‌ نمی‌توان در ارزیابی انحراف احتمالی بخش زنبور‌داری پیش‌دستی کرده و حرکتی را انجام داد که مورد پسند نباشد بلکه باید تا فصل بهار و تابستان سعی کرد تا با رونق زنبور‌داری یک بررسی دقیقی را از درست مصرف شدن تسهیلات پرداختی به دست آورد.

انتهای پیام/62001/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول