اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه کربلای مازندران در جمع دانشجویان:

نگاه رهبری به سپاه، همان نگاه امام (ره) است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت:‌ حوزه اختیارات سپاه همان است که در قانون اساسی تعریف شده و ما مسئولیتی فراتر از قانون نداریم.

نگاه رهبری به سپاه، همان نگاه امام (ره) است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار سید محمدتقی شاهچراغی شامگاه یک‌شنبه با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، پاسخگوی سؤالات دانشجویان بود.

سؤالات مکتوب از بین دانشجویان جمع‌آوری شده بود و مجری سؤال‌ها را مطرح می‌کرد.

شاهچراغی در پاسخ به سؤالی مبنی بر ضرورت تشکیل سپاه، اظهار داشت: ما معتقدیم امام (ره) انسانی الهی بودند و تصمیمات ایشان هم الهی بود.

وی با بیان اینکه تشکیل سپاه یکی از تصمیمات امام راحل بود، تصریح کرد: نگاه امام این بود که جایگاهی متصل به مردم باید تشکیل شود که هم مورد پذیرش و اعتماد مردم باشد و هم آنها بتوانند در جایگاهی قرار گیرند که اعتماد مردم را جلب کنند.

شاهچراغی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی موجود زنده، پویا، متحرک و اثرگذار است، افزود: تاثیرگذاری انقلاب اسلامی را در جهان می‌بینیم و این پویایی انقلاب است.

وی یادآور شد: ‌اگر قرار است سپاه از این موجود محافظت کند، باید پویایی خود را هم حفظ کند، مرگ سپاه روزی است که روزمرگی وارد آن شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: معتقدیم به همان میزان که در عرصه‌های مختلف با انقلاب اسلامی دشمنی می‌شود، به همین میزان با سپاه هم دشمنی، سیاه‌نمایی و بزرگ‌نمایی می‌شود.

وی افزود: ‌نگاه رهبری به سپاه، همان نگاه امام راحل است.

شاهچراغی در پاسخ به سؤالی مبنی بر میزان حوزه اختیارات سپاه، اظهار داشت:‌ حوزه اختیارات سپاه همان است که در قانون اساسی تعریف شده و ما مسئولیتی فراتر از قانون نداریم.

وی با بیان اینکه هیچ قدرتی فراتر از قانون نیست، گفت:‌ وقتی در قانون تعیین شده که سپاه باید از دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع کند، این قابل تعریف و تفکیک است.

این مسئول ادامه داد: ‌اگر ببینیم دشمن عرصه فرهنگی را هدف قرار داده، قطعا در آن عرصه ورود پیدا می‌کنیم و گاهی به کمک دستگاه‌های متولی می‌آییم.

وی افزود: در عرصه سیاسی وقتی احساس می‌شود برخی جریان‌ها و گروه‌ها نه از حوزه نرم، بلکه از حوزه براندازی به کف خیابان آمده‌اند و گروه‌های مسلح مخفی شکل می‌دهند سپاه هم ورود پیدا می‌کند.

شاهچراغی با اشاره به اینکه اکنون در غرب کشور با اشرار می‌جنگیم، ادامه داد:‌ وقتی دانشمندان ما ترور می‌شوند، سپاه مسئولیت می‌پذیرد و وارد می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در هر مسئله‌ای که سپاه احساس کند منافع انقلاب اسلامی در خطر است، وارد میدان می‌شود.

شاهچراغی با بیان اینکه احساس کردیم در سیل بهشهر نیاز است که وارد شویم، گفت: ‌روزانه 700 تا 800 نفر از بسیجیان چکمه پوشیده و کار می‌کردند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه سیاست‌های کلی سپاه توسط خود سپاه تدوین می‌شود یا رهبری، اظهار داشت:‌ سیاست‌های کلی نظام توسط رهبری تعیین می‌شود.

شاهچراغی اضافه کرد: وقتی سیاست‌ها در رده‌های پایین‌تر به ماموریت تبدیل می‌شود، این ماموریت‌ها را در سپاه، خودمان تنظیم می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سپاه جزو معدود سازمان‌هایی است که برنامه 20 ساله دارد، متذکر شد:‌ ما برنامه پنج ساله و برنامه سالانه و حتی برنامه‌هایی در سطح پایگاه‌های مقاومت با برنامه تعیین تکلیف شده داریم.

شاهچراغی خاطر نشان کرد:‌ برنامه‌های سالانه سپاه تقدیم رهبری می‌شود و ایشان برخی برنامه‌ها را تشویق می‌کنند و به برخی برنامه‌ها تذکر می‌دهند.

انتهای پیام/86007/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول