اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شیلات خوزستان:

9 هزار نفر در بخش شیلات خوزستان فعالیت دارند

خبرگزاری فارس: معاون آبزی پروری اداره کل شیلات خوزستان گفت: 9 هزار نفر در عرصه پرورش شیلات و آبزیان در استان فعالیت دارند.

9 هزار نفر در بخش شیلات خوزستان فعالیت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمود ایرج‌دوست بعداز ظهر امروز در نخستین همایش تعاونی‌های شیلات خوزستان با اشاره به ظرفیت خوب استان در پرورش شیلات اظهار داشت: از 9 هزارنفر شاغل در این بخش، سه هزار نفر آن‌ها به‌صورت مستقیم و شش هزارنفر به‌صورت غیرمستقیم با شیلات مرتبط هستند.

وی افزود: حدود دو دهه پیش، 11 هزار هکتار زمین در منطقه آزادگان شناسایی شد که 5 هزار و 200 هکتار از آن در فاز اول در قالب مجتمع پرورش ماهی آزادگان به بهره‌برداری رسید.

ایرج دوست تصریح کرد: در فاز اول مجتمع آزادگان 2 هزار و 500 هکتار زمین به پرورش ماهی و 2 هزار و 700 هکتار به مزارع کشت علوفه اختصاص یافت.

معاون اداره کل شیلات خوزستان تاکید کرد: در فاز دو مجتمع آزادگان حدود 5 هزار و 800 هکتار زمین به بهره برداری می‌رسد که از این میزان، 209 مزرعه 20 هکتاری طراحی شده است که در حال واگذاری آن‌ها هستیم.

وی راه اندازی فاز دو آزادگان را فرصتی به نفع توسعه کشاورزی استان دانست و گفت: فاز دو آزادگان در بخشی از زیرساخت‌ها با فاز یک مشترک است و حدود 30 درصد زیرساخت‌ها در فاز دو و 70 درصد آن در فاز یک اجرا شده است.

ایرج دوست اظهار داشت: در جنوب استان خوزستان ماهی‌های گرمابی و میگو پرورش می‌یابد و در شمال استان ماهی‌های سردابی تولید می‌شود.

وی درباره فعالان و متقاضیان پرورش ماهی گفت: 39 درصد متقاضیان آبزی پروری در استان خوزستان مربوط به شهر اهواز هستند که از این تعداد 168 گروه تایید شده‌اند و 215 نفر از آن‌ها فارغ التحصیل رشته شیلات هستند.

به گفته معاون شیلات خوزستان، از این گروه‌ها حدود 45 گروه پروانه موافقت دریافت کرده و برای پیگیری زمین به جهاد کشاورزی معرفی شده‌اند که به‌زودی برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

ایرج دوست افزود: به‌ازای هر هکتار مزرعه پرورش ماهی حدود 21 میلیون تومان هزینه می‌شود و ساخت هر مزرعه پرورش ماهی به همراه زیربنا‌ها 500 میلیون تومان هزینه دارد.

وی آمادگی اداره شیلات را برای کار‌شناسی، آموزش دوره‌های تخصصی و پژوهش و تحقیقات به متقاضیان اعلام کرد.

انتهای پیام/2247/ق/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول