اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کانال 10 تلویزیون اسرائیل در آستانه تعطیلی/انتقادات از نتانیاهو بالا گرفت

خبرگزاری فارس: مسئولان کانال 10 تلویزیون اسرائیل اعلام کرده‌اند اگر تا پایان ماه از کابینه کمک مالی دریافت نکنند، مجبور به تعطیلی این شبکه هستند و مخالفان نتانیاهو نیز وی را به انتقام‌گیری شخصی از این شبکه متهم کرده‌اند.

کانال 10 تلویزیون اسرائیل در آستانه تعطیلی/انتقادات از نتانیاهو بالا گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل، کانال 10 تلویزیون اسرائیل که مدت‌هاست با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند، به دلیل عدم حمایت کابینه اسرائیل، در آستانه ورشکستگی و تعطیلی قرار گرفته است. گزارش شده است که اگر کابینه اسرائیل وام درخواستی این شبکه را پرداخت نکند، مسئولان آن همه کارکنان شبکه را اخراج و آن را تعطیل می‌کنند.

با انتشار این گزارش، سیاستمداران چپگرا و مخالف نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی، به انتقاد از بنیامین نتانیاهو پرداخته و وی را به تلاش برای انتقام گرفتن از این شبکه به دلایل شخصی، متهم کرده‌اند.

این شبکه قرار بود در این هفته تمام کارکنان خود را اخراج کند، اما مسئولان آن اعلام کرده‌اند با هدف ادامه مذاکرات با مسئولان، این اقدام چند روز به تاخیر انداخته‌اند. ادامه فعالیت این شبکه به دریافت وام از کابینه وابسته است، با این وجود نتانیاهو تاکنون طرح اعطای بسته کمکی مالی به این شبکه را به کابینه نبرده است.

«شلی یخیموویچ» رهبر حزب کارگر که از مخالفان نتانیاهو است، می‌گوید نتانیاهو می‌خواهد این شبکه تعطیل شود، «تنها به این دلیل که این شبکه در آستانه انتخابات در جهت منافع وی فعالیت نمی‌کند.

مشکلات مالی رسانه‌های اسرائیل تنها به این شبکه محدود نشده و دو روزنامه قدیمی «معاریو» و «هاآرتص» نیز با مشکلات مالی شدید روبرو هستند. کارکنان معاریو تاکنون چندین مرتبه دست به اعتصاب زده‌اند، اما مشکلات مالی این روزنامه همچنان پابرجاست.

انتهای پیام/ق.ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول