اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه مجلس:

کمبود اعتبار‌ وزارت بهداشت را با مشکل مواجه کرده است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود اعتبارات وزارت بهداشت را با مشکل مواجه کرده است.

کمبود اعتبار‌ وزارت بهداشت را با مشکل مواجه کرده است

حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: در واقع دولت در بحث اختصاص اعتبارات مورد نیاز برای وزارت بهداشت عقب‌تر از وعده‌های خود است.

وی با اشاره به اجرایی شدن برنامه پزشک خانواده در کشور تصریح کرد: مشکلات اعتباری در این زمینه نیز مشکلاتی را به وجود آورده است که سبب شده است طرح از برنامه‌ای که برای آن در نظر گرفته شده است کندتر پیش برود.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هر طرحی که شروع یک سیستم جدید باشد با مشکلاتی در شروع کار مواجه می‌شود ادامه داد: این برنامه نیز مانند سایر برنامه‌ها با چالش‌هایی مواجه شده است که با توجیه افراد حل می‌شود.

سبحانی‌نیا با اشاره به مسائل منعکس شده در رسانه‌ها نسبت به اجرایی شدن پزشک خانواده اذعان کرد: به طور کلی مسئولان وزارت‌ بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از روند اجرای برنامه گزارشات رضایتمندانه‌ای ارائه می‌‌دهند و در شهرستان‌ها نیز طرح‌هایی برای توجیهات لازم برگزار کرده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به بزرگی برنامه طبیعی است که در اوایل شروع طرح مشکلاتی وجود داشته باشد و عوامل اجرایی نتوانند تمام جوانب برنامه را به درستی پوشش دهند ولی در مجموع فعالیت‌های انجام شده مورد قبول بوده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ارتباط با شیوه درمانی جدیدی که این برنامه در مردم ایجاد می‌کند متذکر شد: ممکن است عده‌ای از مردم در برابر مقید بودن به یک پزشک ویژه و سلامت محور بودن برنامه جبهه بگیرند که این مشکل به مرور زمان برطرف می‌شود.

سبحانی‌نیا با بیان اینکه نیازهای اعتباری وزارت بهداشت باید برطرف شوند خاطر نشان کرد: به طور کلی وزارت بهداشت به لحاظ هزینه‌ای وزارتی پرهزینه است زیرا تجهیزات مورد نیاز، داروها و تجهیزات آموزشی اقلامی گران‌قیمت هستند که باید اعتبار مورد نیاز آنها پرداخت شود.

انتهای پیام/70010/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول