اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سردبیر هفته‌نامه اقتصادی مولداوی:

پیشینه تاریخی ایران نشان از تشکیل کشوری دموکرات است

خبرگزاری فارس: معاون سردبیر هفته‌نامه اقتصادی مولداوی گفت: با توجه به بازدیدهایی که از مراکز مختلف تاریخی ایران داشتم متوجه شدم که حتی پیشینه تاریخی ایران نیز نشان از تشکیل کشوری دموکرات دارد.

پیشینه تاریخی ایران نشان از تشکیل کشوری دموکرات است

دیمیتری کالاک که به همراه هیئت رسانه‌ای مولداوی به ایران سفر کرده بود، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: خیلی دوست داشتم با فرهنگ، سنت قدیمی ایرانیان آشنا شوم و از اینکه دیدم ایرانیان با وجود گذشت این همه سال سنت‌ و تاریخ خود را حفظ کرده‌اند بسیار خوشحال شدم.

وی افزود: اینکه مکان‌هایی مانند حمام علی قلی‌ آقا به همان شیوه قدیم نگهداری می‌شود برایم جالب بود و این موضوع نشان می‌دهد که ایرانیان برای تاریخ و زندگی خود ارزش قائل هستند.

معاون سردبیر هفته‌نامه اقتصادی مولداوی تاکید کرد: از دیدگاه من این حمام به شکلی دموکراتیک طراحی شده بود و همین مسئله نشان می‌دهد مردم ایران حکومتی بر مبنای آزادی و دموکراسی تشکیل  داده‌ا‌ند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری ایران و مولداوی تصریح کرد: در طول یک روزی که در کشور ایران بودم در هر قدم یک اثر تاریخی را مشاهده کردم که این موضوع نشان از ظرفیت گردشگری بالای ایران دارد که متأسفانه هنوز برای مردم ما ناشناخته است.

کالاک با اشاره به اینکه مولداوی ظرفیت‌های گردشگری زیادی دارد، ادامه داد: کشور ما نیز همانند ایران بسیار زیباست گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند و تصور من بر این است که مردم ایران نیز از سفر به کشور سرسبز ما لذت ببرند.

وی تصریح کرد: گرچه کشور شما از مولداوی دور است و سفر مردم مولداوی به ایران ممکن است هزینه‌های مالی زیادی برای آنها داشته باشد اما سعی ما بر این است که ظرفیت‌های گردشگری ایران را به هم‌وطنان خود به درستی معرفی کنیم و آنها را به ایران جذب کنیم.

معاون سردبیر هفته‌نامه اقتصادی مولداوی اضافه کرد: در بازگشت به کشورم علاوه بر شیوه حکومتی ایران و زیبایی‌های آن، بیشتر از ظرفیت‌های اقتصادی ایران در آن خواهم نوشت و ظرفیت‌های همکاری اقتصادی بین دو کشور را نیز به طور حتم انعکاس می‌دهم.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول