اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خودنمایی پاییز در برابر زمستان

برف و کولاک گردنه‌های صعب‌العبور اردبیل را فرا گرفت

خبرگزاری فارس: بارش برف همراه با کولاک در گردنه‌های صعب‌‌العبور استان اردبیل برای رانندگان مشکل ایجاد کرد و سبب شد ده‌ها خودرو در این محورها گرفتار برف و کولاک شوند.

برف و کولاک گردنه‌های صعب‌العبور اردبیل را فرا گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بر اساس آخرین اطلاعات اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل هرچند کلیه محورهای مواصلاتی استان باز بوده و تردد در آنها جریان دارد اما از رانندگان گذری محورهای کوهستانی و صعب‌العبور خواسته شده با احتیاط بیشتر رانندگی کرده و زنجیر چرخ و دیگر تجهیزات ایمنی را به همراه داشته باشند.

بر اساس اعلام اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در اکثر جاده‌ها استفاده از زنجیر چرخ و داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی الزامی شده و از هموطنان خواسته شده از مسافرت‌های غیر ضرور خودداری کرده و با احتیاط و رعایت سرعت مطمئنه در جاده‌ها حرکت کنند.

کاهش محسوس دما تا 20 درجه سانتیگراد

اداره کل هواشناسی استان اردبیل نیز از حاکم شدن هوای سرد، یخبندان و کاهش دمای هوا تا 20 درجه سانتیگراد زیر صفر در روزهای آینده خبر داد و از صاحبان انبارها و مراکز نگهداری محصولات کشاورزی خواست پیش‌بینی‌های لازم را در مقابله با این افت دما داشته باشند.

این اداره کل همچنین اعلام کرد: ریزش برف در اکثر شهرهای مرکزی و جنوب استان ادامه دارد و در 24 ساعت گذشته بیشترین بارش برف از مشگین‌شهر و سرعین گزارش شده که حدود 15 تا 20 سانتی‌متر بوده است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل بارش‌ها تا اواخر روز دوشنبه ادامه خواهد داشت و از روز سه‌شنبه بر کاهش محسوس دما افزوده شده و یخبندان در اکثر شهرهای استان رخ می‌دهد.

کشاورزان خوشحال از نزولات آسمانی

اما نزولات جوی که در شمال استان به صورت بارندگی است سبب خوشحالی زارعان و کشاورزان شده تا در این واپسین روزهای فصل خزان امیدوار به کشت محصولات پر بار باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اهالی استان اردبیل در حالی واپسین روزهای پاییز را سپری می‌کنند که میزان بارش‌ها نسبت به سال گذشته افت محسوسی داشته و پیش‌بینی‌ها حکایت از افزایش تغییرات جوی در ماه‌های آینده می‌دهد.

در سطح شهر اردبیل نیز شهرداری با نمک‌پاشی به موقع پل‌های روگذر و برف‌روبی معابر اصلی از اولین ساعات صبح امروز در تلاش است تا تردد راحتی را برای هموطنان مهیا کند.

در فصل سرما یاری‌رسان حیات وحش باشیم

اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به سرما و برودت هوا و بارش برف در نقاط جنوبی استان و پوشیده شدن مراتع از برف در شرایطی که حیات وحش از مناطق حفاظت شده استان در پی غذا و علوفه به سکونت‌گاه‌های انسانی نزدیک می‌شوند وظیفه ماست از این مخلوقات الهی حفاظت کنیم.

این اداره کل از عموم شهروندان درخواست کرد با هدف جلوگیری از شکار غیر مجاز و وارد آمدن صدمه توسط افراد سودجو و شکارچیان متخلف به حیات وحش استان به محض مشاهده هرگونه تخلف و آسیب‌رسانی به حیوانات مراتب را با شماره تلفن 90 ـ 7740085 به ادارات و پاسگاه‌های محیط زیست در استان اطلاع دهند.

انتهای پیام/62002/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول