اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجرایی اداره کل امور استان‌های حوزه هنری:

یزد باید به جایگاه واقعی خود در عرصه هنر فاخر برسد

خبرگزاری فارس: معاون اجرایی اداره کل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری کشور گفت: مسئولان و متولیان هنر استان یزد باید تلاش کنند تا یزد به جایگاه واقعی خود در عرصه هنر فاخر دست پیدا کند.

یزد باید به جایگاه واقعی خود در عرصه هنر فاخر برسد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، صبح امروز اسماعیل فلاح در مراسم تودیع و معارفه رئیس حوزه هنری یزد با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) و منویات مقام معظم رهبری در مورد هنر اظهار داشت: گرچه هنرمندانی که در رشته‌های مختلف هنری فعالیت می‌کنند برای ما مورد احترام هستند اما با توجه به آنچه که بر ما تکلیف شده، ما با هنرمندانی کار می‌کنیم که در راستای اهداف انقلاب و اسلام ناب محمدی (ص) فعالیت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه یزد در گذشته و اکنون در زمینه هنر متعهد و فاخر عنوان کرد: امیدواریم با حضور مدیران توانمندی در حوزه هنری طی سال‌های گذشته و سال‌های پیش رو، بتوانیم یزد را به جایگاه واقعی خود در این زمینه برسانیم.

فلاح تاکید کرد: برای رسیدن به این مهم همراهی هنرمندان استان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در استان ضروری است و امیدواریم با تحقق این امر، بتوانیم بیش از پیش در زمینه تولید هنرهای اسلامی و ارزشی گام برداریم.

معاون اجرایی اداره کل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری، تعامل و همکاری بیش از پیش با هنرمندان پیشکسوت، باسابقه و متعهد را یکی از راه‌های تحقق اهداف هنر ارزشی دانست و بر تبادل تجربه‌ها میان هنرمندان جوان و این قشر تأکید کرد.

فلاح یکی از مهم‌ترین وظایف حوزه هنری را شناسایی، جذب و پرورش جوانان مستعد و متعهد و خلق آثار ارزشی و فاخر برشمرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: شاید در کشور حوزه‌های مختلفی باشند که در زمینه هنر فعالیت می‌کنند اما بر اساس فرمایش امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، حوزه‌ای که می‌تواند روی ارزش‌ها و مبانی دینی و اسلامی و آنچه که در نظام اسلامی ما مد نظر است کار کند، حوزه هنری است.

عباسعلی رضایی، عملکرد حوزه هنری استان یزد در سال‌های اخیر را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: حوزه هنری استان یزد در زمینه‌های مختلف هنری و مناسبت‌های خاص، گام‌های مؤثری برداشته و مسئولان و هنرمندان حوزه نیز در این گونه برنامه‌ها همگام و هماهنگ با نماینده ولی فقیه در استان و مدیریت ارشد استان فعالیت کرده‌اند.

وی تعامل و همکاری بین حوزه هنری، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش در راستای شناسایی استعدادهای هنری را ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد: با همکاری هر چه بیشترمسئولان استانی و مدیران حوزه هنری کشور همچنین تعامل هنرمندان، گام‌های مؤثرتر و مطلوب‌تری در زمینه هنر استان یزد برداشته شود.

در این مراسم از تلاش‌های محمدرضا نیکونژاد تجلیل و سید ناصر امامی میبدی به عنوان سرپرست حوزه هنری استان یزد معرفی شد.

انتهای پیام/2464/ح/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول