اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بویراحمد عنوان کرد

حاشیه‌نشینی مهم‌ترین عامل افزایش پدیده شوم اعتیاد در یاسوج‌

خبرگزاری فارس: فرماندار بویراحمد با اشاره به اینکه از جمعیت 200 هزار نفری یاسوج، 100 هزار نفر آن حاشیه‌نشین هستند، گفت: حاشیه‌نشینی مهم‌ترین عامل افزایش پدیده شوم اعتیاد در یاسوج است.

حاشیه‌نشینی مهم‌ترین عامل افزایش پدیده شوم اعتیاد در یاسوج‌

محمد الفونه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در یاسوج به راه‌های مقابله با اعتیاد اشاره کرد و اظهار داشت: با وجود اینکه در سطح شهر توزیع کنندگان مواد مخدر مشخص هستند، میزان ورود و توزیع مواد مخدر نیز بسیار گسترش پیدا کرده است.

فرماندار شهرستان بویراحمد راه‌های مقابله با عرضه مواد مخدر را ناموفق بیان کرد و ادامه داد: نصف آمار زندانیان مربوط به کشف مواد مخدر بوده که در هر منطقه پس از دستگیری و پاک‌سازی، دوباره به سوی این ماده خانمان‌سوز کشیده شده و خود و جامعه را آلوده می‌کنند.

الفونه با طرح این سؤال که چه باید کرد تا تقاضا در سطح شهرها و روستاها کم شود و باید از چه عواملی در راستای کاهش عرضه مواد در سطح شهر استفاده کرد؟ اذعان داشت: جمعیت شهر یاسوج نزدیک به 200 هزار نفر بوده که از این تعداد 100 هزار نفر آن در حاشیه شهر و روستا زندگی می‌کنند و این خود شرایط را برای افراد متقاضی و عرضه‌ کننده فراهم می‌کند.

مسئول ارشد اجرایی در بویراحمد علت اصلی افزایش اعتیاد به مواد مخدر را نحوه تربیت خانواده‌ها ارزیابی کرد و افزود: باید در دوران کودکی آموزش‌های لازم به فرزندان داده شود و آن‌ها را از عوارض و دیگر مشکلات در سطح جامعه آگاه کرد تا در آینده با مشکلی روبرو نشوند.

وی حاشیه‌نشینی در اطراف شهر و روستاها را از عوامل مهم در اعتیاد سایر افراد جامعه بیان کرد و بیان داشت: باید در کارگروه‌ اجتماعی، فرهنگی مشخص شود در روستاها و حاشیه‌های شهر چه تعداد مسجد ساخته شده است، میزان امکانات فرهنگی آنها چگونه بوده تا بتوان آسیب‌های موجود در جامعه از جمله اعتیاد را شناسایی و برطرف کرد.

الفونه تصریح کرد: توجه به جمعیت آسیب‌پذیر کمتر بوده است و در صورتی که توجه به جامعه هدف بیشتر شود، می‌توان تأثیرات بهتری را در این خصوص شاهد بود که توجه به این امر و جلوگیری از آسیب‌های جامعه، همت دستگاه‌های مرتبط را می‌طلبد.

این مسئول، بیکاری را از دیگر مشکلات و علل همسو شدن افراد با مواد مخدر دانست و گفت: اگر در سطح شهرها و روستاها، برنامه‌های فرهنگی گسترش پیدا کند، میزان عرضه و تقاضای مواد مخدر نیز کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/2571/ذ/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول