اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

تجاری‌سازی نتایج پژوهش‌ها در کشور ضروری است

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی بر لزوم تجاری‌سازی علوم و نتایج پژوهش‌ها در کشور تاکید کرد.

تجاری‌سازی نتایج پژوهش‌ها در کشور ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد ظهر امروز در آیین گشایش نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان مرکزی اظهار داشت: امروز تحقیق و پژوهش‌های بسیاری در کشور صورت می‌گیرد، که اگر این پژوهش‌ها کاربردی نشوند، ارزشی نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: تجاری‌سازی علوم و نتایج حاصل پژوهش‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات پیش روی کشور را برطرف کرده و آینده کشور را تضمین کند.

استاندار مرکزی خاطر نشان ساخت: تحقیق و پژوهش پایه و بنیان توسعه کشور است و بدون آن رسیدن به موفقیت امکان‌‌پذیر نخواهد بود.

شعبانی‌فرد هزینه‌کردن برای تحقیق و پژوهش را یک نوع سرمایه گذاری دانست و ادامه داد: تجربه نشان داده کشورهایی که در زمینه تحقیق و پژوهش هزینه‌های بیشتری صرف کرده‌اند به فناوری‌های جدید و پیشرفته‌ای دست یافته‌ و به توسعه پایدار رسیده‌اند.

شعبانی‌فرد با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در بخش‌های علمی، فناوری، کشاورزی، نظامی و صنعت به رتبه‌های بسیار بالایی در سطح ملی و بین‌المللی دست یافته‌اند، خاطر نشان ساخت: حرکت در مسیر علم و فناوری عامل رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور شده و اگر امروز می‌بینیم تحریم‌های دشمنان بر ایران اسلامی اثری ندارند، به دلیل خودباوری و غیرت دانشمندان ایرانی است.

سعید آقاصادقی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی نیز بر اهمیت انعکاس دستاوردهای علمی و فناوری کشور به دنیا تاکید کرد.

در این مراسم نمایشگاه پژوهش استان مرکزی در قالب 50 غرفه به منظور ارایه دستاوردهای پژوهشی موسسه‌ها، مراکز آموزشی و صنایع استان مرکزی گشایش یافت.

انتهای پیام/87001/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول