اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش داراب:

43 درصد از مدارس داراب در فهرست بازسازی است

خبرگزاری فارس: مدیر اداره آموزش و پرورش داراب گفت: 106 فضای آموزشی داراب که حدود 43 درصد از کل مدارس این شهرستان است در فهرست تخریب و بازسازی قرار دارد.

43 درصد از مدارس داراب در فهرست بازسازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، محمدرضا اسدی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان ضمن بیان خدمات دولت‌های نهم و دهم در تخریب و بازسازی مدارس داراب اظهار داشت: در شهرستان داراب 378 واحد آموزشی آموزش و پرورش در 265 فضای آموزشی در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه 106 فضای آموزشی داراب که حدود 43 درصد از کل مدارس این شهرستان است در فهرست تخریب و بازسازی قرار دارد که 30 درصد آنها عمر بالای 35 سال دارد خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته هفت مدرسه، دو نمازخانه و یک خوابگاه شبانه‌روزی در داراب ساخته شده، 16 واحد آموزشی نیز مقاوم‌سازی و عملیات اجرایی ساخت شش مدرسه و یک خوابگاه دانش‌آموزی نیز آغاز شده است اما گستردگی منطقه و تعداد بسیار مدارس جوابگوی این کار نیست.

مدیر آموزش و پرورش داراب افزود: 55 درصد مدارس متوسطه، 56 درصد مدارس راهنمایی و 33 درصد مدارس ابتدایی این شهرستان دونوبته بوده و داراب جزو چهار شهرستان بحرانی استان فارس در زمینه فضاهای آموزشی است.

در ادامه این جلسه معاون پرورشی آموزش و پرورش داراب نیز گفت: آموزش و پیشرفت علمی دانش‌آموزان در گرو آرامش آنها در مدرسه و خانواده بوده و چیزی که باید مورد توجه قرار گیرد بحث آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان است.

نادعلی عطائیان اضافه کرد: ضعف در اعتقادات دینی، کاهش کنترل خانواده‌ها بر دانش‌آموزان، کمبود فضا برای تفریحات سالم، بازی‌های رایانه‌ای، خیابان‌گردی، مواد مخدر جدید، طلاق والدین، مشکلات اقتصادی و عرفان‌های نوظهور از مهم‌ترین آسیب‌هایی است که دانش‌آموزان دارابی را تهدید می‌کند و برای رفع این مشکلات باید تلاش کرد.

وی با بیان اینکه این آسیب‌ها می‌تواند منجر به افسردگی، پریشانی، اضطراب، میل به برقراری ارتباط با جنس مخالف، ترک تحصیل، میل به بدحجابی و دین‌گریزی شود خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مبارزه با تهاجم فرهنگی، بالا بردن سطح آگاهی‌های انتظامی، عمومی و آشنایی با مضرات مواد مخدر، آشنایی خانواده‌ها با نحوه ارتباط صحیح با دانش‌آموزان، ایجاد فضای پرنشاط در مدارس، فراهم کردن کانون‌های تفریحی و ورزشی برای گذراندن اوقات فراغت و حذف فاصله بین دانش‌آموزان با اولیا و مربیان از راهکارهای مبارزه با این آسیب‌های اجتماعی است.

سرپرست فرمانداری داراب نیز در ادامه این جلسه ابراز داشت: اگر برنامه‌ریزی در آموزش و پرورش و تناسب بین دانش‌آموزان رشته‌های مختلف نباشد دورانی محتاج دیگران و کشورهای خارجی هستیم و روزگاری نیز باید بیکاری افراد تحصیل کرده را نظاره‌گر باشیم.

کرامت قاسمی ادامه داد: نیاز امروز کشور ما به رشته‌های فنی و مهندسی است اما دانش‌آموزان به رشته‌های نظری روی آورده‌اند و استخدام‌های دولتی جوابگوی فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها نیست.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان برای ورود به یک رشته تحصیلی باید استعداد و علاقه لازم داشته باشند افزود: باید در راستای معرفی رشته‌های انسانی و فنی و مهندسی به دانش‌آموزان تلاش کرد تا توازن بین رشته‌ها برقرار شود در غیر این صورت در آینده نزدیک با مشکل مواجه می‌شویم.

سرپرست فرمانداری داراب با بیان اینکه امروزه در حوزه پیشگیری و درمان توجه جدی به بیماری‌های جسمی می‌شود ادامه داد: مشکلات روانی در برخی مواقع می‌تواند آثار منفی بیشتری داشته باشد و باید برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و روحی و روانی دانش‌آموزان تلاش کرد.

قاسمی آموزش و پرورش را مستحق کمک دانست و افزود: کمک‌هایی که به آموزش و پرورش بشود برای پیشرفت کشور است و هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است زیرا دانش‌آموزان آینده‌سازان یک جامعه هستند.

به گزارش فارس، در این جلسه مشکلات آب آشامیدنی، برق و گاز و ورودی هنرستان شهید رنجبر، خیابان منتهی به مدرسه مسلح و چند مدرسه دیگر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برای برطرف کردن مشکلات آنها تصمیماتی گرفته شد.

هم‌اکنون در شهرستان داراب 30 هزار دانش‌آموز مشغول تحصیل هستند که از این تعداد 15 هزار و 490 نفر در مقطع ابتدایی، 5 هزار و 30 نفر در مقطع راهنمایی و 9 هزار و 480 نفر در مقطع دبیرستان هستند.

انتهای پیام/2448/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول