اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از 26 ساعت تلاش امدادگران

حادثه‌دیده خلخال نجات پیدا کرد

خبرگزاری فارس: بعد از 26 ساعت تلاش در شرایط سخت یخبندان و کولاک، امدادگران موفق شدند دقایقی پیش فرد حادثه‌دیده در کوهستان‌های منطقه ازناو خلخال را نجات دهند.

حادثه‌دیده خلخال نجات پیدا کرد

رئیس اداره روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، ‌اظهار داشت: این حادثه‌دیده در شرایط یخبندان و کولاک و در حالی که با خطر مرگ مواجه بود حداقل در نزدیکی دره‌ای به عمق هزار متر با شیب 90 درجه با تلاش امدادگران از مرگ حتمی نجات یافت و به سرعت در حال انتقال به پایین کوهستان است.

رامین معبودی افزود: در این حادثه هفت تیم امداد کوهستان با تمام تجهیزات و امکانات حتی با قایق‌های ارسال شده، توانستند مصدوم این حادثه را که فردی میانسال بوده از مرگ حتمی نجات دهند و شب را با فراهم کردن پتو و روشن کردن آتش و تثبیت زمین و موقعیت نجات به سر ببرند و او را تا صبح زنده نگه داشته و از اوایل صبح نیز در حال انتقال به پایین کوهستان هستند.

وی تصریح کرد: ‌در این ارتباط بیش از 10 کارگاه کوهستانی ایجاد کردیم تا فرد مصدوم و نجات یافته مرحله به مرحله و در شرایط سخت و صعب‌العبور سالم به پایین کوه انتقال یابد.

در حادثه‌ای که دیروز و در هوای کولاک و برف ازناو برای سه شکارچی بومی منطقه رخ داد آنها با گرفتار شدن در سوز و سرما و کولاک راه را گم کرده و امدادگران با اطلاع یافتن از این موضوع در منطقه حاضر شدند و در شرایط سخت، روز گذشته دو نفر از آنها را نجات داده و نفر سوم را نیز امروز با تلاش و پیگیری‌های زیاد به پایین کوهستان انتقال دادند.

انتهای پیام/62001/ذ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول