اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی کرمان:

کرمان ظرفیت قطب پرورش طیور را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: کرمان دارای ظرفیت‌های خوبی برای تبدیل شدن به یکی از قطب‌های پرورش طیور کشور است.

کرمان ظرفیت قطب پرورش طیور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، بیژن دهقانی در کمیته تخصصی ساماندهی صنعت طیور، استان کرمان را دارای ظرفیت‌های خوبی برای تبدیل شدن به یکی از قطب‌های پرورش طیور کشور دانست و اظهار داشت‌: گسترش پرورش طیور یکی از بهترین مسیرهای تحقق اهداف اشتغالزایی استان کرمان است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان با حمایت از این صنعت توجه ویژه‌ایی به رعایت مسائل بهداشتی در راستای ایجاد اشتغال پایدار کنند.

دهقانی با بیان اینکه مخاطرات بهداشتی می‌تواند موجب هدر رفت سرمایه‌های ملی شود، گفت: گسترش صنعت پرورش طیور با رعایت ساختارهای بهداشتی می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف بزرگ حمایت از کار و سرمایه ایرانی و افزایش تولید ملی به صورت پایدار کمک کند.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل امروز صنعت طیور استان کرمان عدم رعایت موازین بهداشتی در مرغداری‌های با ظرفیت کوچک است، افزود: این مرغداری‌ها موجب گسترش بیماری به سایر مراکز پرورش طیور می‌شود.

آمنه زینلی رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمان نیز گفت: این جلسه به منظور بررسی و تبادل نظر در مورد وضعیت بیماری تنفسی در طیور استان کرمان برگزار شده است.

وی بیان داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی برای مرغداران و ... در بخش خصوصی، ساماندهی حمل و نقل کود، افزایش نظارت‌ها بر شست و شو و ضد عفونی قفس‌ها و خودروهای حمل مرغ در کشتارگاه‌ها، بررسی کیفیت واکسن‌های موجود در بازار و انجام تحقیقات کاربردی در مورد تشخیص پاتوژن‌های عامل بیماری‌های تنفسی طیور از جمله مهم‌ترین مصوبات نخستین جلسه کمیته تخصصی ساماندهی صنعت طیور استان کرمان است.

انتهای پیام/2446/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول