اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول هموویژلانس سازمان انتقال خون کشور:

نظام مراقبت از خون فراگیر شود

خبرگزاری فارس: مسئول هموویژلانس سازمان انتقال خون کشور بر لزوم فراگیر شدن نظام مراقبت از خون در کشور تاکید کرد.

نظام مراقبت از خون فراگیر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، فریده جلالی در سمینار یک روزه مراقبت از خون با بیان عوارض ناشی از تزریق خون اظهار کرد: فرایند مختلفی در خون صورت می‌گیرد که باید با دقت و ارزیابی علمی و اصولی این عوارض شناسایی شود.

وی افزود: خون اهدایی با تجهیزات پیشرفته آزمایش می‌شود تا هر گونه بیماری و مشکلی به خوبی رصد شده و پس از پیمودن این مرحله در هنگام تزریق باید مراقبت‌های خاصی صورت پذیرد تا سلامت و حیات بیمار به خطر نیافتد.

مسئول هموویژلانس سازمان انتقال خون کشور با اشاره به انجام هماهنگی‌های منسجم در سراسر کشور در خصوص هموویژلانس یا مراقبت از خون تصریح کرد: نظام مراقبت از خون باید فراگیر شود زیرا کوچکترین اهمال و بی‌توجهی منجر به فوت بیمار خواهد شد و لطمات جبران ناپذیری ایجاد می‌کند.

وی گفت: اسلایدهای آموزشی پیرامون اهمیت مراقبت از خون و تشخیص عوارض تزریق خون به بیمار در اختیار پزشکان و پرستاران قرار گرفته است.

جلالی تصریح کرد: نخستین آیین‌نامه وزارت بهداشت خون در سال 80 تصویب شده و کمیته ارزیابی و نظارت بر مراقبت‌های خون در بسیاری از استان‌های کشور تشکیل شد و در سال گذشته بیش از 600 مرکز درمانی در سراسر کشور در این زمینه مورد ارزیابی قرار گرفت.

انتهای پیام/2258/ب/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول