اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس مطرح کرد

گفت‌وگوی مستمر حقوقدانان جهان اسلام و فضلای حوزوی

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به استقبال مجمع فقهی جده از فعالیت‌های این مرکز پیشنهاد گفت‌وگوی مستمر میان حقوقدانان جهان اسلام و فضلای حوزوی موثر خواهد بود.

گفت‌وگوی مستمر حقوقدانان جهان اسلام و فضلای حوزوی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی در مراسم رونمایی از کتاب «الفقه القانون» که پنج‌شنبه شب در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی در قم برگزار شد با اشاره به تمایز فعالیت‌های این مرکز با سایر بخش‌های پژوهشی اظهار کرد: مرکز تحقیقات اسلامی مجلس دارای مأموریت‌های ویژه‌ای بوده و سعی دارد پل ارتباطی میان فقه و قانون باشد.

وی افزود: مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی بر اساس دین‌مداری و روشن‌بینی تاسیس شده و ارتباط گسترده‌ای نیز با سایر مراکز علمی و تحقیقی ایجاد کرده است به طوری که برخی از آن‌ها پس از آشنایی با این مرکز حاصل کار خود را بهتر و بیشتر از گذشته می‌بینند و احساس به هدر رفتن زحماتشان را ندارند.

ارتباط گسترده با حقوقدانان دانشگاهی

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جنبش توجه به قانون و فقه توسط این مرکز در میان حوزه‌ها ایجاد شده است گفت: ارتباط گسترده با حقوقدانان دانشگاهی در قم و تهران از دیگر ویژگی‌های این مرکز به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: برای استفاده از اصحاب تجربه و عمل، ارتباط خوبی نیز با وکلا و قضات برقرار شده و این افراد در جلسات مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شرکت می‌کنند.

مبلغی با اشاره به ارتباط خوب این مرکز با اعضای کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمایندگان از فعالیت مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی تمجید کرده و حضور آنها در جلسات مشترک نشان‌دهنده توجه آنها به این‌گونه فعالیت‌هاست.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ایجاد پل ارتباطی میان مجلس و فضلای حوزوی در امر قانون‌گذاری بیان داشت: ایجاد ارتباط با مرکز پژوهش‌های مجلس هم در دستور کار قرار دارد و تاکنون جلسات مشترکی میان اعضای این دو مرکز برگزار شده است.

تشکیل شورای فقهی با سه کمیته مختلف

وی اضافه کرد: تشکیل شورای فقهی یکی از اقدامات مهم در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس به شمار می‌رود و هدف از آن تأمین ابعاد فقهی در لوایح و ارائه ایده در خصوص برخی امور کلان مطرح در فضای سیاسی و اجتماعی کشور است.

مبلغی از فعالیت سه کمیته در شورای فقهی این مرکز خبر داد و افزود: فقه اقتصادی و معاملاتی، فقه فرهنگی و اجتماعی و فقه حقوقی و قضایی سه کمیته این شورا را تشکیل می‌دهند.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی با اشاره به استقبال مجمع فقهی جده به عنوان بزرگترین مجمع فقهی جهان اسلام از فعالیت‌های این مرکز عنوان داشت: در این زمینه پیشنهاد گفت‌وگوی مستمر میان حقوقدانان جهان اسلام و فضلای حوزوی در ایران می‌تواند راه‌گشای بسیاری از مسائل پیش رو باشد.

انتهای پیام/78004/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول