اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس مجلس

کتاب «الفقه القانون» در قم رونمایی شد

خبرگزاری فارس: کتاب «الفقه القانون» با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در قم رونمایی شد.

کتاب «الفقه القانون» در قم رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم رونمایی از کتاب «الفقه القانون» پنجشنبه شب با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی در قم برگزار شد.

الفقه القانون شامل مجموعه مقالات کنفرانس بین‌المللی فقه و قانون است که به همت مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی در یک جلد به زیور طبع آراسته شده و به گفته حجت‌الاسلام احمد مبلغی، رئیس این مرکز به زودی ترجمه فارسی آن هم در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

مبلغی در این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه مرکز تحقیقات اسلامی مجلس دارای مأموریت‌های ویژه‌ای است که با فعالیت سایر مراکز تخصصی تفاوت‌هایی دارد ابراز داشت: دین‌مداری و روشن‌بینی از شاخصه‌های اقدامات این مرکز به شمار می‌رود و در این راستا جلسات مشترکی میان اعضا و حقوق‌دانان دانشگاهی و با مشورت وکلا و قضات برگزار می‌شود.

 

مرکز تحقیقات اسلامی مجلس پل ارتباطی میان مجلس و حوزه

وی مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی را پل ارتباطی میان مجلس و فضلای حوزوی و نیز سایر مراکز پژوهشی دانست و افزود: با توجه به استقبال مجمع فقه جده از فعالیت‌های این مرکز پیشنهاد گفت‌و‌گوی مداوم میان حقوق‌دانان جهان اسلام و فضلای حوزه علمیه می‌تواند برای ارتباط بیشتر میان اندیشمندان مسلمان مفید باشد.

تعیین چارچوب نظام‌مند کردن تفکر اسلامی در حوزه‌ علمیه

لاریجانی هم در این مراسم با بیان اینکه فعالیت مرکز تحقیقات اسلامی مجلس باید از اوایل انقلاب شروع می‌شد گفت: طی هشت دوره تشکیل مجلس پس از انقلاب به میزان سه برابر سراسر تاریخ ایران قانون‌گذاری صورت گرفته، اما سئوال اساسی این است که آیا می‌توان از میان تمام این قوانین یک تئوری عدالت اسلامی را استخراج کرد.

وی ادامه داد: جایی بهتر از حوزه‌های علمیه برای چارچوب‌سازی برای نظام‌مند کردن تفکر اسلامی وجود ندارد و مرکز تحقیقات مجلس هم در راستای ارتباط بیشتر میان حوزه و مجلس تلاش‌های خوبی انجام داده است.

مستند کردن قوانین و پیش‌نویس‌های مجلس به فقه شیعی هدف اصلی تشکیل مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی است که از دو سال پیش فعالیت خود را در قم آغاز کرده و تاکنون اقدامات فراوانی در راستای استفاده بهینه از ظرفیت فضلا و حوزه‌های علمیه صورت داده است.

انتهای پیام/78004/ن/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول