اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شهردار اسرائیلی:

شهرک‌سازی در منطقه «E1» موقعیت بیت‌المقدس را تقویت می‌کند

خبرگزاری فارس: شهردار بیت‌المقدس مدعی شد پروژه شهرک‌سازی اسرائیل در منطقه «E1»، موقعیت بیت‌المقدس را تقویت می‌کند.

شهرک‌سازی در منطقه «E1» موقعیت بیت‌المقدس را تقویت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس، «نیر بارکات» در گفت‌وگو با روزنامه «وال استریت ژورنال» مدعی شد: دورنمای پروژه اسرائیل برای ساخت و ساز در منطقه «E1» بیت‌المقدس را تقویت می‌کند و هیچ مانعی در مسیر صلح با فلسطینی‌ها ایجاد نمی‌کند.

وی سپس افزود: اسرائیل از نگرانی‌های وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره پروژه شهرک‌سازی ناراحت و وحشت‌زده شده است. تهدید جدیدی که اسرائیل با آن روبروست از سوی مهاجمان خارجی نیست بلکه از سوی دیپلمات‌های بین‌المللی است که برای روابط پیچیده میان اسرائیل و فلسطین به دنبال راه‌حلی اشتباه و ساده هستند.

بارکات ادامه داد: اعمال فشار برای تقسیم بیت‌المقدس اشتباه است چراکه در تاریخ هیچ شهر تقسیم شده‌ای هرگز موفق نبوده است. آیا کنایه‌آمیز نیست که در اروپایی که اخیرا بیست و پنجمین سالگرد فروپاشی دیوار برلین را جشن گرفته، همزمان خواستار تقسیم شهری دیگر در قاره‌ای دیگر شود.

شهردار بیت‌المقدس با بیان مطالب فوق مدعی شد: گسترش مناطق مسکونی بیت‌المقدس برای رشد طبیعی همه بخش‌های جمعیت ضروری است. تا سال 2030، جمعیت این شهر به یک میلیون نفر خواهد رسید.

او در ادامه ادعاهای خود افزود: نمی‌توان انتظار داشت به جای فراهم کردن مسکن برای ساکنین «پایتخت ملتی مستقل»، رشد آن متوقف شود. ملت یهود حتی در بدترین روزهای خود مثل هولوکاست همواره خود را با این عبارت آرام کرده‌اند که سال دیگر در بیت‌المقدس خواهند بود.

سخنان شهردار بیت‌المقدس در واقع به نوعی تکرار موضع بنیامین نتانیاهو،‌ نخست وزیر اسرائیل بود که گفت،‌ هر گونه اظهارنظر درباره اینکه شهرک‌سازی در «E1» مانعی برای تشکیل دولت فلسطینی است، اشتباه است.

انتهای پیام/ه.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول