اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر خارجه انگلیس خبر داد

برگزاری نشست اتحادیه اروپا برای محکوم کردن شهرک‌سازی اسرائیلی‌ها

خبرگزاری فارس: وزرای خارجه اتحادیه اروپا قرار است با برگزاری نشستی بحث شهرک‌سازی اسرائیل در منطقه موسوم به «E1» را مورد بررسی قرار دهند و این اقدام را به شدت محکوم کنند.

برگزاری نشست اتحادیه اروپا برای محکوم کردن شهرک‌سازی اسرائیلی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «ویلیام هیگ» اعلام کرد، وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) با برگزاری نشستی، طرح‌های اسرائیل برای ساخت 300 واحد مسکونی جدید در منطقه «E1» بررسی می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد، کل اتحادیه اروپا به شدت با این اقدام اسرائیل مخالفت کنند.

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا شهرک‌سازی‌های اسرائیل را غیرقانونی قلمداد می‌کند. پیش از این «کاترین اشتون»، مسئول کمیته سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای از چراخ سبز روز پنجشنبه وزارت امور داخلی اسرائیل به ساخت و ساز در منطقه «E1» به شدت ابراز تاسف کرد.

کاترین اشتون در این بیانیه تاکید کرد، شهرک‌سازی بر اساس قوانین بین‌المللی غیر قانونی است و راه حل دو کشور را تهدید می‌کند.

بر اساس این بیانیه، اتحادیه اروپا که هفته گذشته جایزه صلح نوبل را از آن خود کرده، مذاکره را بهترین راه حل برای مناقشه اسرائیل - فلسطین می‌داند و بر این باور است، ادامه شهرک‌سازی این موضوع را بسیار دشوار می‌سازد. به نظر می‌رسد به همین دلیل است که وزرای خارجه 27 کشور اروپایی قصد دارند با برگزاری نشستی این موضوع را بررسی و آن را محکوم کنند.

طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، 27 وزیر خارجه اتحادیه اروپا همچنین قرار است بحران در سوریه را نیز بررسی کنند و قصد دارند،‌ نیروهای آموزشی نظامی اتحادیه اروپا را نیز عازم مالی کنند.

انتهای پیام/ه.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول