اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با کاروان سفینة النجاة در کربلای خوزستان-89

حجازی: استقبال مردم از ضریح تعهد ما را افزون کرد

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان گفت: حضور مردم در استقبال از ضریح حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، تعهد ما را نسبت به آن‌ها بیشتر کرد.

حجازی: استقبال مردم از ضریح تعهد ما را افزون کرد

سیدجعفر حجازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: مردم خوزستان عشق و ارادت خود به اهل بیت (ع) را در استقبال از ضریح امام حسین (ع) نشان دادند.

وی افزود: مردمی و ابراز علاقه نشان می‌دهند، در همه صحنه‌ها حضور پرشوری دارند.

رئیس شورای اداری خوزستان با بیان اینکه این حضور وظیفه ما را سنگین‌تر کرد، اظهار داشت: ما باید بیشتر به مردم خدمت کنیم و کار و تلاش بیشتر، بهترین هدیه در پاسخ به این حضور گسترده است.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم خوزستان در استقبال از ضریح امام حسین (ع) گفت: همه خوزستانی‌ها به زیارت ضریح آمده بودند و علاوه بر آن نیز افرادی از ایلام، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، اصفهان و استان‌هایی که کاروان نرفته بود، رهسپار اهواز شدند تا عشق و علاقه خود را به ساحت حضرت اباعبدالله (ع) نشان دهند.

* حضور 2.5 میلیونی در جوار ضریح عشق

استاندار خوزستان در خصوص آمار زیارت ضریح امام حسین (ع) نیز گفت: در روز استقبال از کاروان سفینةالنجاة در اهواز آنچه ما به چشم خود دیدیم، بیش از 2.5 میلیون نفر بود.

حجازی ادامه داد: مردم در همه شهر‌ها مانند حرم اهل بیت (ع) به زیارت ضریح می‌آمدند که این نشان از عشق و ارادت مردم ما به خاندان عصمت و طهارت (ع) دارد.

وی در ادامه به تعطیل کردن شهرهایی که کاروان سفینةالنجاة حضور پیدا می‌کنند، اشاره و بیان کرد: این اقدام به حضور بیشتر مردم برای زیارت ضریح سرور و سالار شهیدان کمک شایانی کرد.

* بوسیدن ضریح نشان محبت به اهل بیت (ع)

عالیترین مقام دولتی در خوزستان در خصوص شبهه‌ای که وهابیت در مورد حضور و تبرک جستن از ضریح وارد می‌کنند نیز اظهار داشت: اگر از میلیون‌ها نفری که در این چند روز در شهرهای مختلف استان در کنار ضریح حضور یافتند که دلیل حضورشان چه بوده است، آن‌ها پاسخ خواهند داد که فقط به عشق امام حسین (ع) آمده‌ایم.

حجازی ادامه داد: ضریح، یک نماد است و چون قرار است بر قبر امام حسین (ع) نصب شود، یاد آن حضرت را برای همه یادآوری می‌کند.

وی بوسیدن ضریح را نشانی از محبت به اهل بیت (ع) دانست و گفت: اگر شما بچه‌ات را ببوسی آیا او را پرستیدی یا ابراز محبت به او کردی؟

استاندار خوزستان تصریح کرد: مردم برای عرض ارادت و عشق خود به کنار ضریح آمدند تا به این بهانه برای امام حسین (ع) عزاداری کنند، نه اینکه آمدند ضریح را بپرستند و تصاویر هم گویای این است که مردم در کنار ضریح به عزاداری و سینه‌زنی پرداختند.

حجازی یکی دیگر از دلایل ابراز احساسات مردم به ضریح را بدرقه آن به عنوان هدیه‌ای از طرف ملت ایران عنوان کرد و افزود: این هدیه از کشور ایران قرار است در بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) نصب شود که این خود یک کار تاریخی است و هر چند قرن یک بار اتفاق می‌افتد.

کاروان سفینةالنجاة شامگاه امروز به خرمشهر رسید و فردا از این دیار راهی شلمچه و سپس خروج از مرز برای انتقال ضریح مطهر اباعبدالله الحسین (ع) به کربلا خواهد شد.

انتهای پیام/2247/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول