اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول واحد جانبی مجتمع گازی پارس جنوبی خبر داد

استقرار بزرگ‌ترین مجتمع گوگردی جهان در پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مسئول واحد جانبی مجتمع گازی پارس جنوبی از استقرار بزرگ‌ترین مجتمع گوگردی جهان در مجتمع گازی پارس جنوبی خبر داد.

استقرار بزرگ‌ترین مجتمع گوگردی جهان در پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، مسئول واحد جانبی مجتمع گازی پارس جنوبی عصر امروز در کمیته گوگرد پالایشگاه اول و سوم مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به واحدهای بازیافت گوگرد و دانه‌بندی از استقرار بزرگ‌ترین مجتمع گوگردی جهان در پارس جنوبی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به دارا بودن بزرگ‌ترین مجتمع گوگردی جهان در مجتمع گاز پارس جنوبی و از طرفی طراحی‌های مختلف عملیاتی این واحدها،‌ در راستای اهداف کمیته گوگرد مجتمع گاز پارس جنوبی و برای استفاده بهینه از توان علمی و عملی کارکنان، این نشست برگزار شده است.

علایی افزود: برطرف کردن مشکلات عملیاتی و بهینه‌سازی واحدهای بازیافت گوگرد و دانه‌بندی نیز از اهداف تشکیل جلسه هم‌اندیشی کمیته گوگرد در پارس جنوبی است.

وی اضافه کرد: با توجه به تأمین تجهیزات واحدهای بازیافت گوگرد از کشورهای خارجی،‌ توسط کارکنان متعهد و متخصص تعمیرات پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی، گام‌های مثبتی در خودکفایی و عدم وابستگی به کشورهای خارجی برداشته شده که می‌توانیم از ساخت ترموکوپل‌های سرامیکی، لول ترانسمیترهای مخزن گوگرد توسط همکاران محترم تعمیرات ابزار دقیق پالایشگاه سوم و.... نام ببریم.

مسئول عملیات جانبی مجتمع گازی اضافه کرد: این تجهیزات در راستای تولید پایدار و جلوگیری از توقف‌های ناخواسته واحدهای بازیافت گوگرد و آلودگی محیط زیست با کمترین هزینه‌ها، ساخته می‌شود و در واحدهای بازیافت گوگرد پالایشگاه‌های مجتمع نصب و به بهترین نحو ممکن کارایی لازم را دارند.

علایی به اقدامات مثبتی که توسط همکاران واحدهای عملیاتی در پالایشگاه اول انجام شده اشاره کرد و افزود: بخشی از این تغییرات از جمله تغییرات لازم برای چیدمان کاتالیست‌ها، ‌راهکارهای اجرایی برای عدم نشتی مبدل‌های حرارتی، راهکارهای لازم برای جلوگیری از انتشار بخارات گوگرد از اگزاست فن واحد دانه‌بندی گوگرد و آلودگی محیط زیست و ... است.

در این جلسه مسئولین واحدهای بهره‌برداری - تعمیرات ( مکانیک - تعمیرات عمومی - ماشینری - ابزاردقیق ) - مهندسی (عمومی - فرایند ) - HSE - بازرسی فنی و بازیافت گوگرد نیز به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/2451/ذ/آ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول