اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم شیرازی:

مهر وزارت ارشاد پای فیلم‌های بدآموز/ ارزش‌های دینی و ملی در برخی فیلم‌ها زیر سوال می‌رود

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم با انتقاد از وزارت ارشاد به دلیل صدور مجوز برای فیلم‌هایی که دارای بد‌آموزی هستند، گفت: در برخی از این فیلم‌ها ارزش‌هایی نظیر دفاع مقدس و حجاب زیر سوال می‌رود.

مهر وزارت ارشاد پای فیلم‌های بدآموز/ ارزش‌های دینی و ملی در برخی فیلم‌ها زیر سوال می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به افزایش آمار طلاق و کاهش میزان ازدواج در جامعه تاکید کرد: این مسئله در جامعه عواقب ناگواری به دنبال دارد و باید نسبت به ریشه‌یابی این مسئله اهتمام جدی شود.

وی با اشاره به اینکه درباره بسیاری امور کم‌فایده سمینار برگزار می‌شود،‌ خاطرنشان کرد: آیا نباید برای ریشه‌یابی علل افزایش طلاق در جامعه با برگزاری سمینارهای مختلف ریشه‌یابی صورت گیرد.

این مرجع تقلید ضرورت بهره‌گیری از دانش متخصصان دینی و دانشگاهی برای آسیب‌شناسی علت افزایش طلاق را مورد تاکید قرار داد و افزود: مسئله طلاق یک معضل برای جامعه اسلامی است و باید ریشه‌یابی دقیق و عمیقی در این ارتباط انجام شود.

وی با انتقاد از نمایش برخی فیلم‌های نامناسب در جامعه که مجوز خود را از وزارت ارشاد دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: متأسفانه یکی از دلایل افزایش طلاق فیلم‌های نامناسبی است که مهر و امضای ارشاد پای آن است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه برخی فیلم‌ها ارزش‌های دفاع مقدس و برخی دیگر مسائل دینی و مذهبی مانند حجاب را زیر سوال می‌برند، اظهار کرد: وزارت ارشاد که پسوند اسلامی را با خود به دنبال دارد در برابر این مسائل مسئول بوده و باید حساسیت لازم را داشته باشد.

وی تاکید کرد: کتاب‌ها و فیلم‌هایی که دارای بدآموزی هستند با مجوز ارشاد منتشر شده و این اقدام با مخالفت مردم رو‌به‌رو می‌شود ولی متأسفانه کسی گوش به حرف مردم نمی‌دهد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: باید وزارت ارشاد ضمن سوق دادن جامعه به سمت ارزش‌ها در زمینه صدور مجوز فیلم‌ها و انتشار کتاب دقت نظر کافی و لازم را داشته باشد.

وی اظهار کرد: اگر نسبت به پیامدهای مخرب افزایش طلاق در جامعه بی‌تفاوت باشیم همه متضرر شده و جامعه دچار مشکل می‌شود چرا که طلاق دارای آثار فردی و اجتماعی است.

آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان بر ضرورت توجه هرچه بیشتر اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی، نویسندگان و تهیه‌کنندگان فیلم‌ها نسبت به این مسئله تاکید کرد و گفت: امیدواریم که خداوند به همه ما هوشیاری لازم را برای اصلاح جامعه عطا فرماید.

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول