اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه مبارک فجر انجام می‌شود

بهره‌برداری از بیمارستان 32 تختخوابی شهر دوست محمد

خبرگزاری فارس: فرماندار هیرمند گفت: بیمارستان شهر دوست محمد با اعتبار 66 میلیارد ریال اعتبار در دهه مبارک فجر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

بهره‌برداری از بیمارستان 32 تختخوابی شهر دوست محمد

به گزارش خبرگزاری فارس از هیرمند، سلطانعلی دهمرده پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان هیرمند با اشاره به خدمات خوب و ماندگار دولت در این شهرستان مرزی اظهار داشت: یکی از طرح‌های مهر ماندگار در شهرستان هیرمند بیمارستان 32 تختخوابی شهر دوست‌‌محمد است.

وی‌ افزود: بیمارستان شهر دوست‌ محمد با 66 میلیارد اعتبار و 92 درصد پیشرفت فیزیکی تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار هیرمند بیان کرد: این بیمارستان در 2 طبقه و در زمینی به مساحت سه هزار و 250 متر مربع ساخته شده و شامل بخش‌های اورژانس، درمانگاه، بستری، جراحی و زایمان است.

دهمرده ادامه داد: کار ساخت پارک اداری برای استقرار 6 اداره شهرستان هیرمند با اعتبار 27 میلیارد ریال و 2 هزار و 760 متر مربع زیر بنا در 2 طبقه و 25 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

وی بیان داشت: در زمینه راهسازی خدمات بسیار خوبی در سطح شهرستان صورت گرفته که از جمله می‌توان به 69 کیلومتر بهسازی، 39 کیلومتر آسفالت سرد و گرم از ابتدای امسال تاکنون اشاره کرد، که 34 روستا از مزایای این طرح بهر‌ه‌مند شده‌اند.

فرماندار هیرمند گفت: در بازارچه مرزی میلک در حال حاضر  250 نفر کارگر معمولی و 50 باب غرفه فعال در زمینه صادرات فعالیت دارند.

دهمرده افزود: با توجه به اینکه مرز میلک در زمینه صادرات جاذبه بیشتری دارد می‌تواند از لحاظ تقویت روابط تجاری 2 کشور ایران و افغانستان، ارز آوری، ارتقا سطح درآمد و اشتغال مرزنشینان بسیار موثر باشد.

دهمرده به وضعیت کشاورزی شهرستان هیرمند اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شغل اکثر مردم این شهرستان کشاورزی است و در این شهرستان 65 هزار هکتار اراضی قابل کشت وجود دارد تامین آب اراضی کشاورزی شهرستان بسیار مهم و ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: کار مطالعات انتقال آب از چاه نیمه‌ها به اراضی کشاورزی هیرمند انجام شده و امیدواریم با تامین اعتبار عملیات اجرایی آن نیز به‌زودی آغاز شود.

انتهای پیام/75004/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول