اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل عدم همکاری بانک ملی

دومین واحد بزرگ تولیدکننده لبنیات خوزستان در بهبهان تعطیل شد

خبرگزاری فارس: شرکت تولید محصولات لبنی «توراند» بهبهان که به عنوان دومین واحد بزرگ تولیدکننده لبنیات خوزستان در بهبهان فعالیت‌ می‌کرد، امروز و در پی مخالفت بانک ملی با اجرای مصوبه ستاد تسهیل این استان تعطیل شد.

دومین واحد بزرگ تولیدکننده لبنیات خوزستان در بهبهان تعطیل شد

عضو هیئت مدیره شرکت توراند بهبهان در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار کرد: ستاد تسهیل خوزستان روز 15 آذر ماه جاری به ریاست سید جعفر حجازی استاندار و رئیس این ستاد با حضور مسئولان استانی، معاون اعتبارات بانک ملی خوزستان و نمایندگان صنایع استان تشکیل جلسه داده و در قبال پرداخت پنج درصد دیون معوق، تقسیط بدهی معوق این واحد صنعتی را مصوب کرد.

جمشید سعیدی افزود: اما درست یک روز پس از این تاریخ، سیاوش توحیدی، رئیس بانک ملی استان خوزستان اعلام کرد که مصوبه غیر کارشناسی بوده و حاضر به اجرای آن نیست و شرکت توراند به جای پنج درصد باید 50 درصد بدهی معوق خود را پرداخت کند.

وی تصریح کرد: شرکت آفرین عصاره طبیعت(تولیدکننده فرآورده‌های لبنی توراند) که دو سال پیش به همت جمعی از جوانان کارآفرین دانشگاهی آغاز به کار کرد، با ایجاد بیش از 60 فرصت شغلی مستقیم و یک‌صد فرصت شغلی غیر‌مستقیم مهمترین واحد صنعتی فعال در شهرستان بهبهان در زمینه تولید صنایع غذایی به حساب آمده و توقف تولید آن زندگی صدها خانوار را با بحران مواجه می‌کند.

عضو هیئت مدیره شرکت توراند ادامه داد: لازم به یادآوری است که طی یک سال گذشته بسیاری از کارخانجات فرآورده‌های لبنی کشور به دلیل افزایش قیمت شیر خام، افزایش هزینه‌های حامل‌های انرژی و نیز عدم تخصیص یارانه بخش تولید، با بحران روبه رو شده و برخی نیز از کار ایستاده‌اند.

وی اذعان داشت: این‌بار نیز شاهد آن هستیم که با خودداری بانک ملی از یاری‌رسانی به این واحد صنعتی فعال و با عدم اجرای مصوبه ستاد تسهیل استان و شخص استاندار توسط این بانک، چرخه تولید و اشتغال صنعت‌گران بهبهانی از حرکت می‌ایستد.

سعیدی خاطرنشان کرد: قابل توجه اینکه پیگیری‌های فرماندار و نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی و معاونت برنامه‌ریزی استانداری خوزستان نیز جهت متقاعد ساختن بانک ملی مبنی بر اعطای استمهال به شرکت مذکور تاکنون راه به جایی نبرده است.

انتهای پیام/72003/ق/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول