اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی اصفهان:

کمبود مراکز کار‌درمانی برای معلولان در اصفهان محسوس است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی اصفهان از کمبود مراکز کاردرمانی، بازتوانی و توان‌بخشی برای معلولان آسیب نخاعی این استان خبر داد.

کمبود مراکز کار‌درمانی برای معلولان در اصفهان محسوس است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید محمود نقیب‌زاده نائینی ظهر امروز در جمع اعضای انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی و مسئولان شهری اصفهان اظهار کرد: این انجمن از حدود هفت سال گذشته تاکنون فعالیت خود را در راستای حمایت از معلولان آسیب نخاعی بر اثر حادثه و تصادف در استان اصفهان آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون حدود 2 هزار نفر معلول آسیب نخاعی در اصفهان وجود دارد که تنها حدود 400 نفر از این افراد عضو این انجمن هستند، اضافه کرد: معلولان در سطح استان با مشکلات و محدودیت‌های بسیاری مواجه هستند که با توجه به این مشکلات درصد بالایی از معلولان آسیب نخاعی موجود در سطح استان از منازل خود خارج نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه هم اکنون در استان اصفهان با کمبود مراکز کاردرمانی، بازتوانی و توان‌بخشی برای معلولان آسیب نخاعی مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: این کمبود به صورت ملموس در اصفهان احساس می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه یک معلول آسیب نخاعی پس از مرخصی از بیمارستان باید زیر پوشش خدمات مراکز کاردرمانی، بازتوانی و توان‌بخشی قرار بگیرد، ادامه داد: مسئولان باید با ایجاد، راه‌اندازی و توسعه این مراکز در سطح جامعه در راستای باز‌توانی معلولان آسیب نخاعی تلاش کنند.

نقیب‌زاده نائینی با بیان اینکه در حال حاضر نخستین مرکز کاردرمانی به معلولان آسیب نخاعی عضو این انجمن خدمات توان‌بخشی و کار‌درمانی ارائه می‌شود، تاکید کرد: مسئولان باید با حمایت‌های خود تجهیزات مورد نیاز در این مراکز را تأمین کنند و در راستای بازگرداندن توانایی‌های معلولان آسیب نخاعی به وظیفه خود عمل کنند.

انتهای پیام/2301/ت/آ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول