اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس مطرح کرد

رد شائبه حذف رقبا در اصلاح قانون انتخابات

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به شائبه حذف رقبا با مطرح شدن اصلاح قانون انتخابات ضمن رد این موضوع گفت: در انتخابات کسی که به نظام و ولایت معتقد باشد حذف نمی‌شود.

رد شائبه حذف رقبا در اصلاح قانون انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، امیر خجسته در حاشیه بازدید اصحاب رسانه استان همدان از مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال آنها مبنی چرایی اصلاح قانون انتخابات اظهار کرد: ما نیازمند تحول و به روز کردن قانون اساسی متناسب با اتفاقات سیاسی- اجتماعی روز هستیم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز بر اصلاح قانون انتخابات تأکید دارند، بیان داشت: 27 سال از عمر قانون انتخابات می‌گذرد و نیاز به اصلاح دارد.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با بیان این‌که اصلاح قانون انتخابات جزو سیاست‌های کلان کشور است، ابراز داشت: نحوه اصلاح قانون برعهده مجلس است و موضوع انتخاب رئیس جمهور است و همه بر تغییر و اصلاح قانون انتخابات حساسیت دارند.

وی در ادامه به اشاره به اینکه کمیسیون شوراهای مجلس در گذشته این گونه فعال نبوده، افزود: این کمیسیون امروز جزو فعال‌ترین کمیسیون‌هاست و با فعالیت آن در آینده این مشکلات را نخواهیم داشت.

خجسته در ادامه سخنانش با اشاره به لزوم توجه به حاشیه شهر همدان نیز اظهار کرد: از وزیر مسکن توجه به حاشیه شهر را پیگیری کردیم و در کشور نیز توانمندی حاشیه شهر را در اولویت خود قرار داده‌اند.

وی اضافه کرد: بنده به مسئولان استان اعلام کرده‌ام که ما در مجلس آماده‌ بودجه‌گیری برای طرح‌های آماده استان هستیم، زیرا فصل بودجه است و در مجلس ردیف بودجه تعیین می‌کنیم.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به هم‌زمانی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر نیز با بیان اینکه این همزمانی مشکلی را به وجود نخواهد آورد، گفت: هر 2 انتخابات به نحو احسن عملی و اجرایی خواهد شد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه تغییر قانون انتخابات در شرف برگزاری آن شائبه‌ حذف رقیبان را ایجاد می‌کند، تصریح کرد: در انتخابات هیچ‌کس حذف نمی‌شود چرا که هدف ما در انتخابات آتی حضور حداکثری است و بر این اساس نیز کسانی که به نظام و ولایت اعتقاد دارند می‌توانند در انتخابات ورود پیدا کنند.

خجسته در خصوص مجمع نمایندگان غرب کشور نیز بیان کرد: برای تشکیل مجمع نمایندگان زاگرس‌نشین با نماینده کرمانشاه همکاری‌های خوبی انجام شده که درصدد تشکیل آن هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش ابراز داشت: در راستای تسهیل امور در کارهای کمیسیون شوراها 17 کارگروه تشکیل داده‌ایم که کاگروه‌های کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن بسیار فعال هستند.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به دعوت از نخبگان همدانی مقیم مرکز برای کمک به همشهریان خود گفت: همدانی‌های مقیم مرکز کارگروه‌های مختلفی را در راستای عمران و آبادانی روستاهای خود تشکیل داده و در این راستا نیز مبالغی را جمع کرده‌اند.

وی با اشاره به نقش و همکاری کمیسیون‌های مجلس با دولت نیز خاطرنشان کرد: کمیسیون‌ها ریل‌گذاری می‌کنند و مجلس حرکت می‌کند و از 14 کمیسیون سه کمیسیون نصیب همدان است و کمیسیون‌ها با دولت مقابله ندارند.

خجسته با بیان اینکه در کمیسیون‌ها به صورت تخصصی برنامه را بررسی می‌کنیم، یادآور شد: کمیسیون شوراها بیشترین دفاع را از دولت کرده است.

وی در ارتباط با هیئت هفت نفره نظارت بر انتخابات که از سوی مجلس انتخاب می‌شوند نیز گفت: هیئت هفت نفره با شورای نگهبان هماهنگ است و این هیئت در امر اجرا وارد نمی‌شود و البته تا به حال انتخابات نیز سالم برگزار شده و هیئت پشتیبان است.

انتهای پیام/89004/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول