اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل موفقیت در رقابت‌های آسیایی

دختران ملی پوش فوتبال قم تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: هیئت فوتبال استان قم از دختران ملی پوش فوتبال قم در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان دختر آسیا تجلیل کرد.

دختران ملی پوش فوتبال قم تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حضور موفق دختران فوتبالیست قمی در ترکیب تیم ملی فوتبال دختران زیر 16 سال کشورمان در رقابت‌های فوتبال قهرمانی آسیا موجب شد تا قم برای نخستین بار در فوتبال بانوان نام خود را در بین استان‌های موفق کشور قرار دهد.

شاید کمتر کسی در قم از بانوان و دختران انتظار حضور در تیم ملی فوتبال کشورمان و اعزام به رقابت‌های قهرمانی آسیا را داشت اما با تلاشی که بخش بانوان هیئت فوتبال استان قم در چند سال اخیر در دستور کار خود قرار داده و همچنین علاقمندی فراوان دختران مستعد قمی، این مهم محقق شد و اکنون دختران فوتبالیست و فوتسالیست قمی در رقابت‌های مختلف داخلی و برون مرزی می‌درخشند.

بانوان شایسته فوتبال و فوتسال قم در سال 90 موفق به کسب عنوان قهرمانی رقابت‌های قهرمانی زیر 16 سال کشور و همچنین مقام نخست مسابقات لیگ دسته سوم فوتبال بانوان کشور شدند و توانستند برای نخستین بار قم را در تاریخ ورزش این استان صاحب عنوان کشوری کنند.

مروارید نصر، فاطمه سادات موسوی و حدیث قره بیگلو بازیکنان شایسته و آینده‌داری هستند که با نشان دادن استعداد و توانایی‌های خود در ترکیب تیم دختران قم در رقابت‌های قهرمانی کشور به عضویت تیم ملی کشورمان در آمدند.

این سه فوتبالیست قمی بعد از پشت سر گذاشتن مراحل مختلف تمرین و برنامه‌های آماده‌سازی همراه با سایر ملی پوشان تیم زیر 16 سال کشورمان به رقابت‌های مرحله مقدماتی فوتبال قهرمانی دختران نوجوان آسیا اعزام شدند.

این مسابقات از گروه دوم مقدماتی فوتبال قهرمانی دختران نوجوان زیر 16 سال آسیا به میزبانی کشور سریلانکا و در شهر کلمبو این کشور برگزار شد که طی آن دختران ملی پوش کشورمان با تیم‌های ملی ازبکستان، هند و سریلانکا به رقابت پرداختند.

در حالی که مروارید نصر به عنوان سنگربان تیم ملی دختران زیر 16 سال و حدیث قره بیگلو و فاطمه سادات موسوی به عنوان گلزنان تیم ملی در این رقابت‌ها خوش درخشیدند، تیم ملی کشورمان سه بر صفر سریلانکا میزبان رقابت‌ها و پنج بر دو تیم ملی هند را شکست داد و با شکست سه بر صفر برابر ازبکستان بعد از این تیم که هفت امتیازی شد با شش امتیاز به عنوان تیم دوم راهی مرحله نهایی قهرمانی آسیا شد.

این موفقیت ارزنده سبب شد تا هیئت فوتبال استان قم به پاس قدردانی از تلاش‌های دختران فوتبالیست قمی در مسابقات قهرمانی آسیا در مراسمی که در هتل المپیک قم برگزار شد از مروارید نصر، فاطمه سادات موسوی و حدیث قره بیگلو تجلیل کند.

انتهای پیام/78002/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول