اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

اولین نشست کمیته پیگیری گفتگوی ملی سوریه در دمشق برگزار شد

خبرگزاری فارس: کمیته پیگیری گفتگوی ملی سوریه که در نشست گفتگوی ملی سوریه در تهران پایه‌ریزی شد، اولین نشست خود را روز یکشنبه با حضور 30 تن از اعضای این کمیته در هتل امیه در دمشق برگزار کرد.

اولین نشست کمیته پیگیری گفتگوی ملی سوریه در دمشق برگزار شد

به گزارش خبرنگار حبرگزاری فارس در دمشق، «عباس گلرو» کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه با اعلام این خبراظهار داشت: در پی نشست گفت‌وگوی ملی سوریه در تهران که با ابتکار عمل کشورمان با حضور شخصیت‌های سیاسی و مذهبی سوریه برگزار شد، در بیانیه پایانی این نشست تشکیل کمیته پیگیری گفتگوی ملی سوریه مورد توافق طرفهای سوری قرار گرفت و مقرر گردید کمیته کار خود را در دمشق دنبال کند. بر این اساس اولین نشست کمیته روز یکشنبه در هتل امیه در دمشق برگزار شد.

کاردار کشورمان در سوریه افزود: شرکت کنندگان در این جلسه از ابتکار عمل جمهوری اسلامی ایران در برگزاری نشست گفتگوی ملی سوریه در تهران تقدیر نموده و آنرا گامی بزرگ و مهم برای رسیدن به تفاهم داخلی در سوریه دانستند. اعضای کمیته پیگیری همچنین بر ضرورت اجرایی شدن بیانیه تهران تاکید داشتند.

گلرو اظهارداشت: در نشست کمیته پیگیری در دمشق از شعار نشست تهران مبنی بر نفی خشونت و تایید دموکراسی مردمی و راه حل سیاسی ، استقبال شد و شرکت کنندگان تاکید داشتند که نشست تهران افق روشنی را برای گفتگوی ملی در سوریه در مقابل آنان گشوده است. وی افزود اعضای کمیته پیگیری گفتگوی ملی سوریه، شرکت کنندگان در نشست تهران را نمایندگان واقعی مردم سوریه دانستند و از تلاشهای خارجی که سعی دارد صرفا یک گروه خاص از معارضه را نماینده انحصاری مردم سوریه معرفی کند انتقاد کردند.

کاردار کشورمان در سوریه در خصوص تصمیمات اتخاذ شده در نشست دمشق افزود: نشست کمیته پیگیری در دمشق ضمن بررسی مکانیزم پیگیری اجرایی شدن گفتگوی ملی، تصمیم به تشکیل کمیته‌ای گرفت که مسئولیت آن برنامه ریزی و ترسیم خطوط کلی و اهداف کمیته پیگیری است.

گلرو افزود: در این نشست پیشنهاداتی مبنی بر تشکیل کمیته های فرعی تخصصی با هدف استفاده از تمام ظرفیت شرکت کنندگان در نشست مطرح شد که کلیات آن مورد تصویب قرار گرفت.

طبق تصمیم نشست کمیته پیگیری گفتگوی ملی سوریه در دمشق، بزودی دومین نشست این کمیته به شکل گسترده تری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول