اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده مجلس ترکیه:

اشغال سوریه بخشی از پروژه آمریکایی "خاورمیانه بزرگ" است

خبرگزاری فارس: یکی از نمایندگان مجلس ترکیه در واکنش به تلاش آمریکا و غرب برای انداختن ترکیه در آتش جنگ سوریه تصریح کرد که اشغال سوریه بخشی از پروژه آمریکایی-صهیونیستی خاورمیانه بزرگ است.

اشغال سوریه بخشی از پروژه آمریکایی "خاورمیانه بزرگ" است

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، «یوسف حلاج اوغلو» نماینده مجلس ترکیه از حزب حرکت ناسیونالیست در واکنش به تلاش آمریکا و غرب برای انداختن ترکیه در آتش جنگ سوریه تصریح کرد که اشغال سوریه بخشی از پروژه آمریکایی-صهیونیستی خاورمیانه بزرگ بوده و آمریکا در حقیقت با اجرای این پروژه در پی منافع خود در این منطقه حساس و استراتژیک است.

حلاج اوغلو خاطرنشان کرد که آمریکا قصد دارد با اجرای پروژه خاورمیانه بزرگ منابع غنی انرژی و نفت و گاز این منطقه را به دست گرفته و از این طریق اقتصاد در حال رشد چین را تحت کنترل قرار دهد.

وی افزود: هدف از اشغال افغانستان و عراق نیز تحقق این پروژه بوده و اینک نیز آمریکا به همین منظور ایران و سوریه را هدف قرار داده و در تلاش برای بازکردن گذرگاهی برای انتقال نفت و گاز آسیای میانه به دریای مدیترانه است.

این نماینده مجلس ترکیه در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به استقرار موشک‌های پاتریوت ناتو در خاک ترکیه خاطرنشان کرد که آمریکا در ابتدا برای ممانعت از همبستگی ترکیه با جهان اسلام و کشورهای ترک تبار گروه تروریستی پ‌ک‌ک را وارد عمل کرد و اینک نیز استقرار موشک‌های پاتریوت با حدود یک هزار نیروی نظامی همراه این موشک‌ها اهداف دیگری را دنبال می‌کند.

وی افزود: در صورت سقوط دولت سوریه، رژیم صهیونیستی خود را در امنیت کامل احساس خواهد کرد و اولین کشوری که مورد حمله این رژیم و آمریکا قرار می‌گیرد، ایران است و این در حالی است که ایران نیز در اولین واکنش به ترکیه و پایگاه سپر موشکی ناتو در کوره جیک حمله خواهد کرد.

وی هدف این سپر موشکی و موشک‌های پاتریوت را دفاع از اسرائیل در مقابل حملات موشکی ایران عنوان کرد و گفت: در همین راستا طرح سوالی به مجلس ارایه کرده ولی تاکنون پاسخی دریافت نکرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول