اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه خیام مشهد‌:

ساختمان‌های اطراف حرم ‌رضوی مطابقتی با معماری اسلامی ندارد‌

خبرگزاری فارس: ‌عضو هیئت علمی دانشگاه خیام مشهد مدعی شد که ساختمان‌های اطراف حرم مطهر رضوی به هیچ وجه با معماری اسلامی مطابقت نداشته و خط آسمان در این پروژه‌ها رعایت نشده است.

ساختمان‌های اطراف حرم ‌رضوی مطابقتی با معماری اسلامی ندارد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیروس مجیدزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه در پروژه‌هایی که در مشهد با تکیه بر معماری اسلامی ساخته می‌شود این موضوع کمرنگ است و آن طور که باید از آن استفاده نشده است.

‌عضو هیئت علمی دانشگاه خیام مشهد با اشاره به ضعف معماری اسلامی در بناهای پایتخت معنوی ایران، افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر با بررسی محل‌هایی که گفته شده با تکیه بر معماری اسلامی بنا شده است، می‌بینیم که ملاک‌های معماری اسلامی در آن بسیار کمرنگ است.

مجیدزاده با اشاره به اینکه ادامه کم‌توجهی به معماری اسلامی ایرانی آینده این سبک را به خطر خواهد انداخت ادامه داد: این در حالی است که معماری اسلامی جایگاه مهمی در دنیا دارد.

‌عضو هیئت علمی دانشگاه خیام با بیان اینکه سعی شده دانشجوهای معماری علاوه بر موضوعات کلاسیک در ارتباط با مسائل سنتی هم مطالعاتی داشته باشند، خاطر نشان کرد: نتیجه این مطالعات در پروژه‌های آنها کاملا مشهود است.

مجیدزاده در خاتمه افزود: امیدوارم با توجه به ظرفیت‌های معماری اسلامی روزبه‌روز در این زمینه پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام/70001/ت/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول