اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده معماری دانشگاه آزاد مشهد:

معماری اسلامی در شهرهای ایران پررنگ‌تر شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد مشهد با بیان اینکه اکثر شهرهای ایران از سیمای اسلامی برخوردار نیستند، گفت: معماری اسلامی باید پررنگ‌تر شود.

معماری اسلامی در شهرهای ایران پررنگ‌تر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن طبسی ظهر امروز در نخستین همایش روند معماری و طراحی شهری در اروپا در دانشگاه خیام مشهد با بیان اینکه ویژگی‌های معماری اسلامی شامل دو بخش شکلی و محتوایی است، اظهار کرد: ممکن است برخی از شهرهای اسلامی در ظاهر هیچ نماد و شکلی که گویای اسلامی بودن آن شهر باشد را نداشته باشد، اما محتوا و معنای آن اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه سیمای اکثر شهرهای ایران اسلامی نیست، افزود: شایسته است که شکل هر شهر با محتوا و معنای آن همخوانی داشته باشد.

طبسی با بیان اینکه توقع از شهرهای اسلامی، داشتن سیمایی اسلامی است ابراز کرد: برای خارج شدن از وضعیت موجود باید تمام اقدامات بر مبنای پژوهش و تحقیق صورت بگیرد.

رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد مشهد تصریح کرد: قبل از ارائه هر طرح و برنامه‌ای باید وضعیت موجود ترسیم شده و مشکلات آن شناسایی شود و در ادامه آسیب‌شناسی صورت بگیرد و پس از این مراحل راهکارها ارائه شود.

وی با بیان اینکه بدون تحقیق و پژوهش نمی‌توان به نتیجه مثبتی رسید، خاطر نشان کرد: در این زمینه، شهرداری‌ها به عنوان سازندگان و مراقبان شهر نقش اساسی دارند و در خصوص اسلامی کردن معماری شهرها می‌توانند بسیار اثرگذار باشند.

طبسی ادامه داد: لازمه این اثرگذاری این است که شهرداری، این موضوع را به عنوان یکی از رسالت‌های اصلی خود دنبال کند و فکرش تنها رفع تکلیف از وظایف اساسنامه‌ای نباشد.

رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد مشهد با بیان اینکه شهرداری مشهد در این زمینه بسیار مثبت عمل کرده است افزود: در سال‌های اخیر اقدامات قابل توجهی در جهت تغییر سیمای شهر صورت گرفته است.

انتهای پیام/70001/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول