اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش استان سمنان:

توزیع شیر رایگان بین 77 هزار دانش‏آموز سمنانی آغاز شد

خبرگزاری فارس: معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش استان سمنان از آغاز توزیع شیر رایگان بین 77 هزار و 762 دانش‏آموز این استان خبر داد.

توزیع شیر رایگان بین 77 هزار دانش‏آموز سمنانی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، رسول یحیایی اظهار کرد: از این تعداد 51 هزار و 88 نفر دانش‏آموز در سطح شهرهای سمنان، شاهرود، دامغان، بسطام و گرمسار از نوع شیر پاستوریزه و بقیه دانش‏آموزان در مناطق محروم این استان و روستاها از نوع شیر استریل استفاده می‏کنند.

وی ادامه داد: توزیع شیر به طور هم‏زمان با سراسر مدارس استان سمنان از هجدهم آذر ماه آغاز شده و تا پایان اردیبهشت 92 ادامه دارد.

یحیایی با بیان اینکه برنامه توزیع شیر رایگان در مدارس طرحی جهانی است، ادامه داد: این طرح که بیشتر دانش‏آموزان مناطق محروم را در برمی‏گیرد با هدف کاهش سوء تغذیه و جلوگیری از شیوع بیماری پوکی استخوان به ویژه در مناطق کم برخوردار طراحی شده و به مرحله اجرا درآمده است.

وی تصریح کرد: دانش‏آموزان دختر و پسر دوره‏های پیش‏دبستانی، ابتدایی، راهنمایی دولتی، مدارس شبانه‏روزی، مراکز شبانه‏روزی کودکان بی‏سرپرست و کارکنان شاغل در این واحدهای آموزشی زیرپوشش برنامه شیر مدرسه ایران قرار می‏گیرند.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش استان سمنان اهداف اجرای این طرح را شامل آشنایی دانش‏آموزان با ارزش غذایی شیر، ارتقای سطح سلامت تغذیه‏ای دانش‏آموزان، مصرف شیر سرد به عنوان میان وعده مناسب، ترویج فرهنگ مصرف شیر و تامین بخشی از نیازهای تغذیه‏ای دانش آموزان دانست.

انتهای پیام/2249/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول