اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان سمنان:

راهکارهای عملی برای پیشگیری از جرائم خرد تدبیر شود

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان سمنان با تاکید بر اینکه نباید جرائم خرد در جامعه فراگیر شود، گفت: برای پیشگیری و مقابله با این گونه جرائم راهکارهای عملی تدبیر شود.

راهکارهای عملی برای پیشگیری از جرائم خرد تدبیر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان سمنان، احمد سیاوش‏پور در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با جرائم خاص استان سمنان اظهار کرد: فراگیر شدن و افزایش جرائم خرد در جامعه نیز باید مورد توجه این ستاد قرار گیرد.

وی ایجاد فرهنگ قانون‏پذیری را از اولویت‏ها در پیشگیری و مقابله با جرائم عنوان کرد.

سیاوش‏پور با بیان اینکه مدیران باید الگو و سرمشق قانون‏پذیری در جامعه باشند، افزود: زیر پا نهادن قانون توسط یک مسئول دارای اثرات و شعاع تخریبی و تهدیدی بیشتری نسبت به عامه مردم است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان کاهش در میزان وقوع جرائم در جامعه را یک انتظار عمومی دانست و گفت: میزان جرائم خاص در استان سمنان که در چارچوب تعریف جرائم خشن و مهم تلقی شوند، اندک است.

وی به وقوع دو قتل در این استان در یک ماه گذشته به عنوان جرائم خاص استان سمنان اشاره کرد و افزود: این پرونده‏ها به صورت ویژه توسط دستگاه قضایی و با همکاری نیروی انتظامی استان سمنان در حال رسیدگی است.

دادستان مرکز استان و دبیر ستاد جرائم خاص استان سمنان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از اجرای مصوبات جلسات قبل و اقدامات صورت گرفته در این زمینه، بررسی وضع وقوع سرقت در استان سمنان و ارائه راهکارهای مناسب برای پیشگیری از آن را ضروری دانست.

حیدر آسیابی گفت: سرقت از جمله جرائمی است که عواقب اجتماعی ناشی از آن موجب کاهش احساس امنیت در بین مردم می‏شود.

انتهای پیام/2249/ر/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول