اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های پیام نور اصفهان:

هنر شعر زیباترین راه برای فرهنگ‌سازی مذهبی است

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های پیام نور استان اصفهان گفت: هنر شعر زیباترین راه برای فرهنگ‌سازی مذهبی است و اگر بتوانیم معارف دینی اسلام را در قالب شعر تبیین کنیم تأثیرگذاری آن بیشتر می‌شود.

هنر شعر زیباترین راه برای فرهنگ‌سازی مذهبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی مستاجران ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری همایش استانی هفتاد و دو خط اظهار کرد: بصیرت و معرفت عاشورایی، سبک زندگی عاشورایی، عاشورا و بیداری اسلامی از جمله محورهای این همایش است.

وی افزود: عاشورا در فرهنگ‌ حماسی کشور ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بخش مهمی از باورهای عمیق فرهنگی ملت ما را تشکیل می‌دهد.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های پیام نور استان اصفهان تاکید کرد: کشور ایران در طول تاریخ پر افتخار خود شاید گاه گاهی برای مدت کوتاهی پذیرای بیگانگان بوده اما هیچ‌گاه تاب سلطه استعمارگران را نیاورده است که دلیل این مسئله را می‌توان در حلول روح حماسه حسینی در ملت ایران جست‌و‌جو کرد.

وی ادامه داد: فرهنگ پرافتخار عاشورا باعث شده که اراده مردم ما خواهان ارزش‌های متعالی باشد و دانشجویان ما نیز با همین فرهنگ بزرگ شده‌اند.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های پیام نور استان اصفهان با اشاره به اینکه مکتب عمیق عاشورا می‌تواند محور مناسبی برای سرودن شعر باشد، تصریح کرد: با توجه به علاقه ویژه دانشجویان به شعر و فعالیت محافل مختلف شعر ادبیات آیینی در اصفهان تصمیم گرفتیم این علاقه‌ها را متمرکز کنیم و در این راه از شیوه رهبر معظم انقلاب در برگزاری جلسات آیینی منسوب به اهل‌بیت الگو گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: زیبایی خاصی در هنر شعر نهفته است و با توجه به اینکه انسان‌ها عاشق زیبایی هستند اگر معارف دینی اسلام را در قالب شعر تبیین کنیم جذابیت آنها بالاتر می‌رود.

مستاجران با بیان اینکه این همایش در هفته بزرگداشت حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود، گفت: ثبت‌نام در این همایش از طریق سایت  www.nahadamin.irامکان‌پذیر است و تا 25 آذرماه تمدید شده است.

وی افزود: امیدواریم با برگزاری این همایش فضای نوینی ایجاد و فضای شعر آئینی در دانشگاه‌ها به صورت آکادمیک‌تر مورد بررسی قرار گیرد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های پیام نور استان اصفهان با بیان اینکه دفاتر نهاد وظیفه حمایت از فعالیت‌های معنوی، مذهبی و دینی را برعهده دارند، تاکید کرد:  قرار است دبیرخانه دایمی همایش شهر هفتاد و دو خط اشک در اصفهان با همکاری انجمن‌های علمی شعر استان و دفتر نهاد رهبر معظم انقلاب در دانشگاههای پیام‌نور تشکیل شود.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول