اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

دست‌یابی به اهداف و برنامه‌ بدون داشتن آمار امکان‌پذیر نیست

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی گفت: دست‌یابی به اهداف و برنامه‌های مد نظر دولت بدون در اختیار داشتن آمار و اطلاعات به روز امکان‌پذیر نیست.

دست‌یابی به اهداف و برنامه‌ بدون داشتن آمار امکان‌پذیر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علی‌اکبر شعبانی‌فرد ظهر امروز در دومین نشست اعضای شورای ثبت احوال استان مرکزی اظهار داشت: رسیدن به اهداف برنامه‌ بدون آمار و اطلاعات به روز میسر نخواهد بود که می‌طلبد مردم و دستگاه‌ها با سازمان ثبت احوال نهایت همکاری را داشته باشند.

وی با بیان اینکه نقش ثبت احوال در توسعه کشور و تصمیم سازی مدیران ارشد کشور نقشی بسیار مهم و غیر قابل انکار است، تصریح کرد: برای به روز بودن اطلاعات در سازمان ثبت احوال تجهیز به امکانات نرم‌افزاری و سخت افزاری امری ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد ضمن اینکه در اختیار داشتن این امکانات موجب افزایش رضایت‌مندی مردم می‌شود.

استاندار مرکزی تاکید کرد: رضایت‌مندی مردم موجب تقویت پایه‌های نظام و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان می‌شود.

شعبانی‌‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: حفاظت از اطلاعات و سوابق سجلی و هویتی مردم از مسائل مهمی است که مسئولان ثبت احوال باید از این اطلاعات به نحو احسن حفاظت کنند.

ابوالقاسم نصراللهی معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی نیز گفت: همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌ قضا باید همکاری نزدیکی با ثبت‌احوال داشته و این سازمان را در جمع‌آوری اطلاعات وضعیت افراد حمایت کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی نیز با اشاره به ثبت وقایع ازدواج و طلاق در سال جاری گفت: امسال سه هزار و 159 ازدواج و دو هزار و 144 طلاق در استان به ثبت رسیده که میزان آمار طلاق در مقایسه با سال گذشته از کاهش خوبی برخوردار بوده است.

مهدی چقایی افزود: در حال حاضر اداره کل ثبت احوال استان دارای 13 اداره و پنج نمایندگی در شهرها و بخش‌های مختلف استان مرکزی است.

وی قضایی‌زدایی را یکی از اهداف مهم این سازمان عنوان کرد و اظهار داشت:  تغییر نام بدون مراجعه به دستگاه قضایی یکی از اقدامات مهم این سازمان به شمار می‌رود که در این راستا تاکنون337 مورد تغییر نام در این اداره صورت گرفته است.

انتهای پیام/87001/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول