اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار استاندار آذربایجان شرقی و سفیر جمهوری آذربایجان مطرح شد

ایجاد منطقه مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان

خبرگزاری فارس: طرح تشکیل منطقه اقتصادی مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان در دیدار استاندار آذربایجان شرقی و سفیر جمهوری آذربایجان مطرح و مقرر شد پیش‌نویس این طرح توسط منطقه آزاد ارس تهیه و به امضای طرفین برسد.

ایجاد منطقه مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، راهکارهای گسترش همکاری‌های دوجانبه تبریز و باکو در دیدار استاندار آذربایجان شرقی و سفیر جمهوری آذربایجان در تهران بررسی شد.

احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان شرقی و جوانشیر آخونداف، سفیر جمهوری آذربایجان در ایران در این دیدار بر توسعه مناسبات دوجانبه تاکید کردند.

در این دیدار که مدیرعامل منطقه آزاد ارس نیز حضور داشت، طرح تشکیل منطقه اقتصادی مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد پیش‌نویس این طرح توسط منطقه آزاد ارس تهیه شده و به امضای طرفین برسد.

همچنین مقرر شد؛ سفیر آذربایجان در بازدید از منطقه آزاد ارس راهکارهای اجرایی شدن این طرح را بررسی کرده و تفاهم‌نامه مربوط به آن در این بازدید نهایی شود.

طرح گسترش همکاری‌ها در زمینه کشاورزی و دامداری از دیگر محورهای دیدار علیرضابیگی و آخونداف بود.

دو طرف در این خصوص بر استفاده از ظرفیت‌های دوجانبه در زمینه کشاورزی و دامداری و اجرای پروژه‌های مشترک در منطقه مرزی بین دو کشور تاکید کردند.

ایجاد مناسبات در زمینه مدیریت شهری نیز از دیگر توافقات استاندار آذربایجان شرقی و سفیر جمهوری آذربایجان بود که بر اساس آن مقرر شد شهردار باکو به دعوت شهردار تبریز از این شهر بازدید کرده و مناسبات دوجانبه در این بازدید بررسی شود.

محور دیگر مذاکرات علیرضابیگی و آخونداف گسترش خط آهن ایران و آذربایجان بود که بر پیگیری این موضوع در این دیدار تاکید شد.

بر این اساس مقرر شد با ارائه ضمانت‌های مالی لازم و در صورت امکان سرمایه‌گذاری از طرف آذری طرح گسترش خط آهن مشترک بین دو کشور به اجرا گذاشته شود.

در این دیدار همچنین از خدمات بهرامی سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در باکو تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/60002‌/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول