اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش جامعة المصطفی(ص) العالمیه خبر داد

برگزاری سلسله همایش‌های روشنگری درباره پیامبر اکرم در کشورهای مختلف

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش جامعة المصطفی(ص) العالمیه از برگزاری همایش روشنگری با موضوع پیامبر اکرم(ص) در کشورهای جهان خبر داد.

برگزاری سلسله همایش‌های روشنگری درباره پیامبر اکرم در کشورهای مختلف

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدجعفر علمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز هفته پژوهش از 25 آذر‌ماه جاری عنوان کرد: با توجه به اهمیت فعالیت‌های پژوهشی در زمینه‌های مختلف به ویژه مباحث دینی، هفته آینده به پژوهش اختصاص داده شده که برای هر روز یک نام از سوی جامعة المصطفی(ص) العالمیه انتخاب شده است.

وی در ادامه ابراز داشت: این روز‌ها به ترتیب از شنبه تا پنج‌شنبه هفته آینده به روز کتاب و کتاب‌خوانی، پژوهش و نوآوری، پژوهش در عرصه بین‌الملل، پژوهشگر، پژوهش و مدیریت پژوهشی، پژوهش و رسانه نام‌گذاری شده‌اند.

معاون پژوهش جامعة المصطفی(ص) العالمیه در ارتباط با ضرورت بزرگداشت مناسبت‌های مختلف در هفته‌ها و روزهای خاص گفت: این که هفته آینده به عنوان هفته پژوهش نام‌گذاری شده، می‌تواند موجب هم‌افزایی و رشد بهتر فعالیت‌های پژوهشی در سطح کلان ملی و بین‌المللی شود.

خانواده طلاب جامعة المصطفی(ص) چهار درصد جمعیت قم را تشکیل می‌دهند

علمی افزود: طلاب این مرکز به همراه خانواده‌شان چهار درصد جمعیت کل استان قم را تشکیل می‌دهند که از 120 کشور جهان و برای تحصیل علوم دینی به قم سفر کرده‌اند.

وی اذعان کرد: علاوه بر قم، جامعة المصطفی(ص) العالمیه در اصفهان، گرگان و مشهد به صورت دائمی و در تهران نیز به صورت دوره‌های کوتاه مدت به تعلیم طلاب به ویژه طلاب خارجی اهتمام دارد.

معاون پژوهش جامعة المصطفی(ص) العالمیه تصریح کرد: با توجه به جمعیت بالای این طلاب و نیاز آنها، در این مرکز 70 نشریه در دو بخش عمومی و تخصصی منتشر می‌شود.

علمی تاکید کرد: یکی از مهمترین فعالیت‌هایی که در زمینه پژوهش در این مرکز صورت گرفته ساماندهی محققان و پژوهشگرانی است که شاغل به تحصیل بوده و یا از جامعة ‌المصطفی العالمیه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

انتشار 257 کتاب در سال 90 و بیش از 100 کتاب در سال 91

وی بیان کرد: در حال حاضر 2 هزار و 746 پژوهشگر در این زمینه مشخص شده و در حال فعالیت هستند که این تعداد 10 درصد جمعیت طلاب شاغل به تحصیل در جامعة المصطفی العالمیه را تشکیل می‌دهند و از سوی این پژوهشگران 18 هزار و 365 اثر پژوهشی تا به حال تولید شده است.

معاون پژوهش جامعة المصطفی(ص) العالمیه ادامه داد: جامعة المصطفی(ص) العالمیه در حوزه نشر هم اقدامات بسیاری انجام داده که از جمله این اقدامات می‌توان به انتشار 257 عنوان کتاب در سال 1390 و چاپ 100 عنوان در سال 91 با وجود کاهش بودجه‌ها اشاره کرد.

علمی با اشاره به اهانت‌های اخیر به قرآن و پیامبر اکرم(ص) از سوی غرب گفت: در‌صدد برگزاری همایش‌هایی در کشورهای مختلف جهان و با حضور صاحب نظران این کشورها هستیم تا به وسیله انتشار کتابی از خروجی این همایش‌ها، در میان مردم جهان روشنگری کنیم.

ثبت 3000 پایان‌نامه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا

علمی یکی دیگر از اقدامات این معاونت را انتشار کتب دینی به سایر زبان‌ها دانست و اظهار کرد: تاکنون کتب دینی زیادی به زبان‌های مختلف ترجمه شده که از جمله این کتب می‌توان به ترجمه نهج‌البلاغه به زبان‌های مختلف و ترجمه صحیفه سجادیه به زبان ایتالیایی اشاره کرد.

وی با اشاره به ثبت 3 هزار رساله و پایان‌نامه سطوح کارشناسی ارشد و دکترا ادامه داد: تمام این پایان‌نامه‌ها مرحله دفاع و ثبت را پشت سر گذاشته‌اند، همچنین در زمینه تقویت پژوهش جامعة المصطفی(ص) العالمیه 9 کتابخانه با بالغ بر 500 هزار کتاب راه‌اندازی کرده است.

انتهای پیام/2258/آ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول